- sön 23 apr 2006, 11:37
Hej allihop.
Fint att jag hittade detta forum nu, här verkar finnas mycket "kunnigt" folk, kanske ni kan hjälpa mig nu.
Jag har gått och sneglat ett tag på S80 och igår hittade jag "drömbilen" hos en bilhandlare men behöver lite tips och synpunkter då jag inte kan mycket om bilar och är rädd för att göra ett dåligt köp.
Detta vet jag om bilen:
S80 2,4T, svart, ljust halvskinn
2002 års modell (uttagen maj 2002)
14800 mil
4 ägare
När jag provkörde så "väsde och bubblade" ac/fläkten, påpekade detta och handlaren sa att det fixar dom vid affär.
Detta är förmodligen en inbytesbil då det är en toyota-bilhandlare, men han sa att de lämnar bort den till volvo för genomgång innan affär.
Det fanns ingen vanlig "köp-skylt" på bilen så jag frågade efter priset och
det var till en början 149 tusen, efter jag provkört och "gnällt" lite på defekter så hamnade priset på 139 tusen.
övrigt:
3 mån trafikgaranti från bilhandlaren.
Frågor:
Är 139 tusen ett vettigt pris för bilen?
Vad skall jag kolla upp innan jag köper bilen?
Ska jag kräva ett m-test(kostnad)?
Har hört att kamrem kostar mycket att byta, är det något jag
kan förhandla om för att få ner pris.
Funderar på att köpa den nästa vecka om någon har tid att ge mig
lite vägledning här :)
tack på förhand
/Marcus
Fint att jag hittade detta forum nu, här verkar finnas mycket "kunnigt" folk, kanske ni kan hjälpa mig nu.
Jag har gått och sneglat ett tag på S80 och igår hittade jag "drömbilen" hos en bilhandlare men behöver lite tips och synpunkter då jag inte kan mycket om bilar och är rädd för att göra ett dåligt köp.
Detta vet jag om bilen:
S80 2,4T, svart, ljust halvskinn
2002 års modell (uttagen maj 2002)
14800 mil
4 ägare
När jag provkörde så "väsde och bubblade" ac/fläkten, påpekade detta och handlaren sa att det fixar dom vid affär.
Detta är förmodligen en inbytesbil då det är en toyota-bilhandlare, men han sa att de lämnar bort den till volvo för genomgång innan affär.
Det fanns ingen vanlig "köp-skylt" på bilen så jag frågade efter priset och
det var till en början 149 tusen, efter jag provkört och "gnällt" lite på defekter så hamnade priset på 139 tusen.
övrigt:
3 mån trafikgaranti från bilhandlaren.
Frågor:
Är 139 tusen ett vettigt pris för bilen?
Vad skall jag kolla upp innan jag köper bilen?
Ska jag kräva ett m-test(kostnad)?
Har hört att kamrem kostar mycket att byta, är det något jag
kan förhandla om för att få ner pris.
Funderar på att köpa den nästa vecka om någon har tid att ge mig
lite vägledning här :)
tack på förhand
/Marcus