Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ja då ska man ta och starta en liten tråd igen då, denna gång kommer det att handla om en, gissa. Volvo 745 89:a Oväntat va? :-O)

Det är som den tidigare en GL alltså inget massa lull, lite lyxigare än förra jag hade denna kommer ha C-Lås :)

Ja vad planerar jag då att göra med denna bil, hmmm ungefär lika lite som förra. Dock kommer jag ju självklart att kasta ut Bandarn och originalhögtalarna, måste bara skaffa en adapter för framdörrarna först "om inte det redan sitter :)

Ja bilder kommer så snart jag får hem bilen, den kan komma ikväll om jag har lite tur, om inte annat får jag åka och hämta den dom närmaste dagarna.

Exteriör Vit, Me like :)
Interiör: Grön med ett litet Beiget inslag, nämligen bakluckan.
Inga upphetsande andra fakta jag kan ge :)
Senast redigerad av 13 cybermunk, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Grön interiör är inte dumt :) Vit lack är snyggt om det är utan rost :wink:

Spännande att få se lite bilder på vrålåket sen :P
Användarvisningsbild
av cybermunk
Jo det är det lite tråkiga att den har lite rost.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Jo det är lite lättare att jobba rost på en ICKE Metallic bil :)
Rena färger utan krams :D
Användarvisningsbild
av cybermunk
Då står bilen hemma :) Kusinen kom in med den och jag fick skjutsa honom genom halva Uppland :)
Användarvisningsbild
av crumpets
Minns själv när vi köpt en volkswagen LT-31 som hade vissa partier som var raktigenom sönderrostade. Några timmar med en vinkelkap med stålborstskiva, ett galler som armering och diverse epoxyspacklande var den som ny igen om än lite bucklig 8)

(knappt märkbart alls sedan när den rollats med svart väggplastfärg, som f.ö. blev långt över förväntan bra)
Användarvisningsbild
av cybermunk
Hmm, vet att folk har snackat om att fläkten går full på alla lägen men min är död på 4 av 5 0-1-2-3 döda 4 fullt ös. Fläktmotståndet ska skaffas nytt/bättre beg och bytas.

Sen till en liten annan övning nämligen montera solenoid för bakluckan för att kunna öppna den. Har du med krasade såna jag. men men har ju grejerna det e bara lite tänk innan som ska göras.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Bakluckesolenoiden monterad, och kabel dragen. det funkar fint.

Ja jag vet att jag lovat bilder, men det har kommit annat emellan som måste åtgärdas innan.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

840 kPa motsvarar 8,4 Bar vilket är alldeles […]

Hade varierande tomgång i min 99a 2,5t F&oum[…]

Har du kollat på Biltema i Norrtälje?