Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag vet att det finns trådar till detta ämne ,men det kanske har kommit fram lite nya ideér ang detta ämne :shock:

Har en V70 2003 D5 som rullat 20 000 mil nu.

Ja vi har bytt en hel del i framvgan bla övrefjäderbenslagringar,länkarmar,styrled,motorfäste övre m,m,
Men hur får man slut på detta klunkande i framvagn,tror ju att det är något med fjädrarna kanske eller dyl.

Jag hörde någon som satt slang på nedre fjäderringen,kanske ska prova det med.

Mer tips önskas :???:

Men till vibrationerna,aldrig med vinterdäck som har originalfälg 15" men så fort man sätter på 17" sommardäck så börjar det igen och det är i alla hastigheter.
Nu har jag köpt en ny uppsättning med fägar & däck,men likadant för det.
Hade 17" original Nebula med bra däck och massa vibrationer.
Har gjort en fyrhjulsinställning och det visade att den stod snett bak,tydligen vanligare än man tror på vanliga 2 hjulsdrivna bilar.

Så många råd & tips önskas.Jag är ju fruntimmer så jag kan ju inte så värst mycket om detta :D :D
Hej Nallen och välkommen till forumet! Kul med fler damer här bland alla herrar och pojkar! :wink:

Plastslangar på fjädrarna kommer garanterat att hjälpa mot det som brukar kallas "klonket". På min bil kändes det som att någon slog med slägga mot vänster framfjäder lite då och då, det kändes till och med i pedalstället! :shock:

Jag lyfte bilen och kollade statusen på original-"slangarna". Vänster fram var helt genomnött och höger var på god väg. Jag rengjorde ordentligt med stålborste och sköljning. Sen vände jag helt enkelt på slangarna så de oslitna ändarna hamnade längst ned på fjädern och avslutade med att fixera dem med ett par hårt dragna buntband så de inte glider upp.

Efter detta har jag inte haft ett enda klonk! :D

Vibrationerna kan jag tyvärr inte hjälpa dig med... :roll:

Mvh
/Fred
Transmissionsolja till M66

Jag bytade på min S80 2.5ft med m66. Jag t&a[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]