Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Nu är ju inte jag Kave, men efterssom jag skrev +1 på hans inlägg så väljer jag att svara i alla fall! :)

Cyklar till å från mitt arbete 2 mil sammanlagt varje dag året om förutom de dagar det är för jävligt med snö, så mitt samvete känns rent! :)
av Amli
Finns det en efterfrågan (vilket uppenbarligen finns) på elbaklucka och Volvo kan ta fram det, är det väl självklart att de även ska erbjuda det hur meningslöst det än må tyckas vara för vissa, eller?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Måste faktiskt svara nja på den frågan, för så länge de inte kan göra grejerna så bra som de borde kunna vara så kan det lika gärna kvitta, men principiellt har du ju helt rätt!!

Det är lite som att jag stör mig stenhårt på att mobiltelefontillverkare släpper sina telefoner med oprövada mjukvaror bara för att vara först ut på marknaden!

EDIT: stavfel
av RCE
Variosboy skrev:Måste faktiskt svara nja på den frågan, för så länge de inte kan göra grejerna så bra som de borde kunna vara så kan det lika gärna kvitta, men principiellt har du ju helt rätt!!

Det är lite som att jag stör mig stenhårt på att mobiltelefontillverkare släpper sina telefoner med oprövada mjukvaror bara för att vara först ut på marknaden!

Jag måste faktist säga att jag håller med. Tyvärr så börjar att fler branscher att gå i Microsofts fotspår. Med det menar jag ett fokus på att mata ut en massa funktioner som inte är ordentligt genomtänkta och testade istället för att faktist se till att de som redan finns fungerar utan problem.
av Steff 99
RCE skrev:
Variosboy skrev:Måste faktiskt svara nja på den frågan, för så länge de inte kan göra grejerna så bra som de borde kunna vara så kan det lika gärna kvitta, men principiellt har du ju helt rätt!!

Jag måste faktist säga att jag håller med. Tyvärr så börjar att fler branscher att gå i Microsofts fotspår. Med det menar jag ett fokus på att mata ut en massa funktioner som inte är ordentligt genomtänkta och testade istället för att faktist se till att de som redan finns fungerar utan problem.
Många kör med "låt kunden testa ut om funktionen är bra principen" , ett sätt att minska sina utvecklingskostnader.
Faran är att man upptäcker att alla kunder inte är så korkade att de köper av samma tillverkare en gång till.
av bilgalen
XC90_Executive skrev:Once you got elbaklucka, you never go back? Det återstår väl att se.. :wink:
Jag undrar det. Ta tex elinställbara stolar. Det har jag haft i vissa bilar och i andra inte. I bilen jag har nu finns det elstolar. Men det är verkligen inget som spelar nån roll för mig iaf.
Användarvisningsbild
av Guligan
Elbaklucka für alle tycker jag. Om nu en så "onödig" funktion som eldrivna sidospeglar är standard, så lär rimligtvis även den eldrivna bakluckan bli standardutrustning inom något år.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Nja, knappast, för en bil med trasiga elspeglar är ju hur som helst körbar oavsett de är in eller utfällda när de pajjar, medan en bil med fullt öppen lucka, eller lucka som inte går att öppna är mindre rolig.
Användarvisningsbild
av Guligan
Menar du att luckan överhuvudtaget inte skulle gå att öppna/stänga om elmotorn pajar? Med det resonemanget kunde ju Volvo likaväl skippat handtaget på bakluckan...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
spridare tätring

Hej Det är möjligt att kopparbrickan ha[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Typen av låsbricka kallas starlock.

lite fånigt fel men kul att det löste s[…]