Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av oktan
shapic skrev:Hej alla bilkunniga.

Jag besiktigade bilen igår och fick 3 fel:

1: Bromsslang, fram vänster, skadad
2: Styrled, fram väsnter inre, glapp
3: Skyddsbälg styrväxel, höger, skadad

Fick även en "bra att veta":
1: Drivaxelknut, fram vänster, skyddsbälg skadad.

Så, alltså en bromsslang, en inre styrled och två skyddsbälgar. Detta vill volvo (rejmes) ta 6700kr för att årgärda (!). Är det verkligen rimligt?

Bild på Volvos arbetsorder:
http://bayimg.com/halepAAcj.jpg
Bild
Tacksam för svar

Ser nu på arbetsordern som du fått att det inte bara är ( en bromsslang, en inre styrled och två skyddsbälgar) som du har fått pris på. Vilket man först lätt kan tro som du framlägger frågan .

Bild
Användarvisningsbild
av Sparkz
Operationsnummer, japp
Och det är väl så priserna ser ut på större verkstäder...
av shapic
Alltså, vad tycker ni om 5100:- då? Som mekonomenverkstaden kommer ta för samma arbete? Tror ni jag kan få det ännu billigare någonstans? Blir jag lurad nu?

Snackade med farsan som jobbar på biltekniker på Volvo i typ 20 år (är i filippinerna för tillfället, typiskt) och han tyckte 5100 var ett ok pris då det trots allt är rätt mycket arbete.
Användarvisningsbild
av Janne3
Om OPN är arbete son ni säger vad är då job för summa, tar man betalt för arbetet flera ggr fast olika namnpå fakturan bara
Användarvisningsbild
av Phantom
job är totalsumman av arbete + delar för den specifika åtgärden. Ex så är varje moment märkt med ett nummer t.ex job 2 är totalsumman av art + opn för den delen(2). Se på den första kolumnen till vänster, och varje delmoment börjar med en totalsumma av åtgärden sen visas vad de olika delarna innefattar...om någon förstår :???:

Det där borde ju vara ett lämpligt repob[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&[…]

Trådens rubrik är vad man har gjort f&[…]

Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]