Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Elbakluckan är trevlig. Jag har betydligt mer nytta av den än t.ex. de elektriska fönsterhissarna.
av RCE
Det trista med att ha alla options är risken med att nästa MY har en ny überoption som är långt mkt mer praktisk och besitter en betydligt högre coolhetsfaktor än majoriteten av alla options som fanns tidigare. :wink:
Användarvisningsbild
av AndersP
RCE skrev:Det trista med att ha alla options är risken med att nästa MY har en ny überoption som är långt mkt mer praktisk och besitter en betydligt högre coolhetsfaktor än majoriteten av alla options som fanns tidigare. :wink:
Lev nu :-)-)
Användarvisningsbild
av Guligan
RCE skrev:Det trista med att ha alla options är risken med att nästa MY har en ny überoption som är långt mkt mer praktisk och besitter en betydligt högre coolhetsfaktor än majoriteten av alla options som fanns tidigare. :wink:
Ja, men då är det väl bara att byta till den nya årsmodellen med de nya grejerna... 8)
av bilgalen
Coolt med elbaklucka???

Väx upp nu grabbar. När jag såg elbacklucka på en Bmw kombi för 15år sen och jag själv var straxt över 15, då var det lite lite coolt. Men nu för tiden är det lika coolt som en mobiltelefon.

Men hade det gått att integrera så att den känner av nyckeln själv och öppnar när man närmar sig bilen och då ENDAST när man vill, då hade det ju iaf funnits en praktisk anledning. Men lös det den som kan :lol:
Användarvisningsbild
av Variosboy
Praktiskt i vissa lägen, JA. Men som du säger bilgalen, knappast fränt!

Var osäker på hur jag skulle göra när jag beställde min bil, men resonerade som så att det är en okey funktion när bilen är ny och allt funkar, men när det börjar strula, vilket det gör för eller senare, ja, då kommer i alla fall mitt tålamod å tryta..
Har tre vänner som valt till elbaklucka på sina bilar, två V70 MY09 och en XC60 MY10. Den ena med V70 har inte haft några bekymmer hållbarhetsmässigt, men har stört sig på att vid flera tillfällen när han lyft ur saker ur bilen så har bagagerumsmattan flyttat lite på sig bakåt, varpå klämskyddet gjort att luckan öppnat sig igen när han försökt stänga. Inget fel i sig alltså, men väldigt störande!
De andra två ångrar sig bittert att de valt el-baklucka då de fått lämna in bilarna flera gånger på grund av att de helt enkelt inte fungerat alls..
Så i dagsläget är jag till 90% nöjd med att jag beställde utan..
av Sharkbait
Som trådskaparen så förstår jag inte varför man skaffa el-lucka nu förutom att det skall vara en frän sak på sin Volvo!

Som sagt så finns det många brister som VolvoB20 skriver.
Elmotor går väldigt sakta, finns bara öppna inne i kupèn, bara öppna på nyckelen, måste trycka på knappen på insidan av luckan för att stänga, Volvo har inte inkluderat funktionen Keyless för el-luckan.

Som vanligt handlar det om att tjäna pengar. Det kommer ta 3 modeller innan Volvo har fattat hur kunderna vill ha för funktioner till el-luckan, tyvär!
Samma sak att Volvo inte har eluppvärmning för torkarbladen på framrutan! Varför?

Känns mest som att el-luckan är en häftig sak på Volvo, inte en praktisk sak!

Mvh
Användarvisningsbild
av kave
Varje gång jag ser en korpulent person stå och vänta på sin elbaklucka så riktigt ser jag framför mig hur många kalorier denna stackare sparar på att slippa öppna luckan.
Användarvisningsbild
av AndersP
kave skrev:Varje gång jag ser en korpulent person stå och vänta på sin elbaklucka så riktigt ser jag framför mig hur många kalorier denna stackare sparar på att slippa öppna luckan.
De som ÅKER bil då, hur ler du mot dem ?
Snacka om kalorier vi sparar
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10
installera dragkrok

Såvitt jag minns är det TRM redan fr&ar[…]

Motorlampa blinkade till

Hej Volvo v90 T5 2018 idag vid körning blinka[…]