Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ampe79
hejsan.
Jag har lite problem med min 850.
Efter att ha varit och handlat så startade den inte utanför svärmor, den klickar vilket jag fått höra att den ska om reläet funkar men pumpen låter inte.
Nu till frågan kan man byta bara pumpen i tanken och om ja kan någon säga om den finns på biltema?
Känns riktigt ruttet utan bil =(

Mvh Ampe
Användarvisningsbild
av oktan
Läs ut felkoder så får du ett bättre utgångsläge för att få ett bra svar än att vi ska fösöka leka spågummor och synska hela bunten.
av *pettson*
Det är bra att den klickar. Men vart klickar den? Och varför? För pratar vi om bränslereläet är problemet just att reläet inte överför nån ström till motorn. Reläet drar dock. Men gör som tidigare sagts. Felkods sökning, allmän snokning/felsökning för att kunna återkomma med mera info.
Användarvisningsbild
av oktan
Tyvärr är det rätt vanligt att just bränslepumpsreläet lägger av pga dåliga lödningar. Så har du chansen prova att byta relä. Finns trådar om hur du tom kan löda om ditt nuvarande också. hittar dom bara inte just nu . men återkommer i morgon igen.

Bensinmotorerna med manuell låda är ju […]

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]

Efter ha fått ecm och cem synkroniserade s&a[…]

Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]