- mån 29 mar 2010, 18:29
#394004
Vissa säger att förändring av ECP eller ECU vad det nu heter är det bästa. Ex BSR har det med sin PPC. Dock kostar det nästan 8000kr och är sedan "fast" till just din bil. Du kan inte sälja dosan vidare eller sätta in den i eventuell ny bil du köper med samma motor. Fördelen med detta trim är att det tar hänsyn till flera parametrar och inte bara höjer laddtrycket eller trycket på dieselpumpen (som många boxar gör)
Sen finns det boxar från ex KCR samt dieseltrim.nu Det kostar ca 5000kr för förstnämda och sen 4000kr för sistnämnad (de har två varianter)
En del säger att just 2.0d motorn inte passar så bra för att effekthöja på dessa sätt.
Funderar själv på att köpa dieseltrims enklare box, har vänner som kör med dessa och dessa har fungerat bra! (dock ej i 2.0d utan i gammla 163hk D5)
Tror att BSR ta över garantin, hur de är med de andra vet jag inte.
Promotech eller liknande är en kille på forumet som kör med.
Effekten mellan dessa system är rätt lika, mellan 160-166hk samt 360-380 i vrid. Dock så hade BSR test/mätbil org 144 hk om jag inte minns fel
Detta är UPPFATTNINGEN jag har skapat, det finns säkert folk på forumet som vet mer, eller mer rätt än mig
Använd sökmotorn på sidan så får du säkert fler svar. Ämnet har varit uppe flera ggr tidigare
Ang R-design prylar så har jag inte lyckats hitta något, men ebay i tyskland kan vara ett tips.
//Niklas