Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har ett fenomen uppstått igen! Bilen vibrerar som bara den när man kommer in i fartintervallet 70-80km/h, detta märktes genom babyskyddet på passagerarsätet fram. Det var inte kul att se hela stolen + bebis vibrera.

Sen så drar den åt höger oavsett fart. Men när man bromsar går den rakt, mjukt eller hårt spelar ingen roll.

Vad har uppstått?
magnusd: Gjorde en hjulinställning förra sommaren i samband med nya sommardäck runt om. Kanske dags igen? Eller något annat som gett upp?

StefanT5: Jo det vibrerar lite i ratten också det gör det. Får ta o kolla däckena nu i veckan när jag byter till sommardäcken... Om det skulle vara däcken så skulle det märkas där.

Någon nämnde att om bakdämparna drar på sista versen så kan man få såna här symptom? Stämmer detta?
Citerar *pettson*

checkat höger motorfäste? Det som sitter under remskivan? Går det sönder sjunker motorn och du får fel vinkel på inre drivknuten på höger. Det ger vibrationer.
Den har jag kollat. Inga sprickor, inga släppningar någonstans på den... Eller sen vet jag inte om jag kollat rätt? Har testat o bända med skruvmejsel och sen har jag tagit ur hela fästet och kollat på den men inget vad jag kan se.

Bensinmotorerna med manuell låda är ju […]

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]

Efter ha fått ecm och cem synkroniserade s&a[…]

Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]