NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Hade jag vetat vilken pers det var att få av listerna hade jag aldrig gjort det. Nu vet jag f*n inte om jag får på dem igen? ??:-/ Speciellt de nedersta sidolisterna.. tips? Jag tyckte allt satt som F*N... :(

Nu är dom dock av och skall till lackering idag. Den stora frågan är ju hur man ska få på dem när de är lackade och inte så böjvänliga...

/Christian
av jackoo
Två tips:

Hederligt PL400? limmar ju allt på allt :P

När min polare skulle montera en vinge på sin saab 93 för några år sen va vi uppe på Bilskadecenter där dom hade nått "karosslim" som dom limmade kjolar å sånt med. Vingen som vi limmade, Lackad yta mot lackad yta satt som berger och den ramlade inte av hela de året han hade bilen.

Sen om man fortfarande vill använda nån typ av tjep som några pratat om så kanske man kan testa det...
Användarvisningsbild
av Fellow
chrissofsweden skrev:Hade jag vetat vilken pers det var att få av listerna hade jag aldrig gjort det. Nu vet jag f*n inte om jag får på dem igen? ??:-/ Speciellt de nedersta sidolisterna.. tips? Jag tyckte allt satt som F*N... :(

Nu är dom dock av och skall till lackering idag. Den stora frågan är ju hur man ska få på dem när de är lackade och inte så böjvänliga...

/Christian
Nedre listerna? Dem sitter ju med clips och torxskruv endast!? Inget lim! Mellanlisterna däremot måste man limma med ett jävla tryck för att få o sitta bra! Jag ska göra om mina nu i april/maj då dem inte sitter bra.
Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]

(Tack för paketet!) Det var så lite,[…]