Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

eccy243 skrev:de lilla missödet
Hehe, ja det är en rätt kul historia såhär i efterhand.. (vette fan om det var jättekul när vi väl stog där?)

Eccy, du får väl rätta mig lite här om jag minns fel, men vi rev ner dom inre och yttre styrlederna från bilen och skulle ha av damaskerna för att flytta över dom till dom nya prylarna..

Så vi tog gassvetsen och skar av dom vid låsmuttern vid den yttre styrleden. Fanns ju lixom ingen anledning att försökta ta isär det där helt lixom, det skulle ju ändå kastas.

Hur som helst, vi skar isär dom där och räddade damaskerna. Så när vi ska montera dom inre styrlederna mot styrväxeln så märker vi att styrväxelns inre gänga är M18 och styrledena jag hade köpt hade gänga M14..

Och detta kommer vi på med bilen hängandes på lyften, kl 16.30 på en lördag.. ??:-/

Ticken slänger sig över närmsta dator med internet och kollar mekonomens sida. Stängt. Kollar Autoexperten (som har butik vääääldigt nära oss). Stängt..

Fy fan. Skit också. Fan fan fan.

Kollar biltema och ser att dom har öppet i en halvtimme till. Nu ska det tilläggas att vi befinner oss på Lidingö och biltema ligger i Botkyrka.

Vi ringer till dom och säger åt dom att dom håller öppet tills vi kommer. Här är det inte fråga om "snälla gulli-gull" utan mera "ni håller öppet tills vi kommer. punkt."

Så kördes det mot Botkyrka med Eccys 960 som fick sotas ur medans Ticken satt på sidan och försökte hålla utkik efter civilare. (jäklar i gatan vad jag måste sätt festlig ut, tokstressad och uppe i varv).

När vi är typ halvvägs kommer Ticken på den geniala idén att ringa sin sambo. Vi bor nämligen hyfsat nära biltema, hon skulle ju kunna åka dit och köpa dom så slipper vi köra ihjäl oss lixom.

Ringer henne och berättar att hon är fin i håret och ber henne snällt att åka dit. Och hör och häpna - det gör hon. Så när vi väl kommer fram så står hon där inne och väntar i kö.. Lagom glad att hon var tvungen att pausa kärlekskomedin som gick på tv:n hemma.

Vi kom fram prick kl 17. Lustigt var det att det var skitmycket folk kvar i butiken. Så vi köpte våra styrleder och varsin hamburgare påvägen hem och flinade åt hur jävla tokfel saker å ting kan bli ibland.

Skönt att det löste sig iaf 8)

/Ticken
Användarvisningsbild
av Ticken
Mera bilder på bilen, äntligen någon form av helhetsgrej då :) Skriv gärna en kommentar eller två!

Måste faktiskt säga att inriktningen på bilen är typ brukis (med effekt) och inte sönderstylat.. Så därav oranga blinkers osv..

Det som lite kort å gott är gjort hittils är, sänkning, 17" fälgar, chip, uppställt laddtryck, AEM filter, 3" från turbon, walbro soppapump osv osv..

Är på jakt just nu efter en ny kamaxel med roligare karaktär..

/Ticken

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av cybermunk
Har du satte luftspalt på huven?? ser lite så ut när man ser bilen framifrån sista bilden. Ja det syns på första i sista inlägget med, vad e det för nymodighet? :P
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]

Verkstadshandbok