Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

tunnis skrev:Samma här.
Hade tidigare en Cadillac och fick alltid höra att vi konsulter tjänade för mycket.
(den köpte jag för 300 000)
Har nu en T6 med ett "listpris" på nästan 600 000 och ingen säger någonting vol:-)
Det är väl detta som speglar det upplevda värdet på olika bilmodeller.
Köp en BMW för 400.000 eller Volvo för 600.000 så tror alla att BMW:n är inte bara dyrare utan mycket dyrare

Det är konsten i marknadsföring att få människor att tro....... :mrgreen:
Dieselkungen skrev:Volvo är idag en premium bil och jag anser att den är den mest prisvärda bil man kan köpa sej. Visst man kan tycka dom är kostbara men folk som ser dej köra runt i din Volvo vet redan att du är nöjd, du har en av världens säkraste bilar och med otrolig komfort och prestanda.
Amen... :roll: ;-//
Dieselkungen skrev:Volvo är idag en premium bil och jag anser att den är den mest prisvärda bil man kan köpa sej. Visst man kan tycka dom är kostbara men folk som ser dej köra runt i din Volvo vet redan att du är nöjd, du har en av världens säkraste bilar och med otrolig komfort och prestanda.
Oj då...det är nog inte riktigt den uppfattningen som ens Volvos ledning har.
Men självklart är Volvo prisvärd, speciellt om man köper en V70II 2,0F för 260.000 , men då talar vi inte om premium, utan en bra bruksbil.
Säkerhet i topp, ja! Komfort o prestanda, ...där ligger man tyvärr efter! .. Kvalite och verkstad, tycker man det också är i yttersta toppen så har man nog ganska låga krav på vad som är premium.

S60 som jag ännu inte fått testa kanske närmar sig, men flera av de som idag är premiummärken har nu tagit ytterligare kliv framåt och distanserar Volvos modeller ytterligare.
Vad som händer med märket nu när Kina tar över blir nog avgörande om Volvo någonsin kommer att bli ett premium märke eller blir det ett märke som spelar kvar i övre medelklassen !?
Dieselkungen skrev:Volvo är idag en premium bil och jag anser att den är den mest prisvärda bil man kan köpa sej.
Det där gick ju inte ihop alls. Premium är ju när man betalar dyrt för en image utan att få så mycket för pengarna igentligen. Därför kan premium aldrig bli prisvärt.

Tycker volvobilarna är grymt prisvärda, himmla tur att Volvo inte är premium, då hade de kostat det dubbla utan att man fått något mera för pengarna,
Volvo är grymt prisvärda, framför allt när man köper deras kampanjbilar, men jag hade nog inte varit lika nöjd med min bil om jag hade fått betala fullpris, Priset har en väldig betydelse för min del, en tysk (BMW är fina grejer) bil med samma utrsutning hade jag gärna haft men inte för det merpriset, det är helt enkelt För mycket pengar till, och kan bara hålla med VolvoB20 om att Volvo inte är någon premiumbil
knicklas skrev:Håller med dig Gurra82. Byggde ihop en 520d Touring med liknande utrustning som den Summum som jag beställt. Hamnade på ca 480 000:-... :shock:
Jag hade gärna haft en 520d touring, men inte för 480000 kr som sagt, då åker jag hellre en svensk bil och sparar några tusenlappar
Steff 99 skrev:
Oj då...det är nog inte riktigt den uppfattningen som ens Volvos ledning har.
Men självklart är Volvo prisvärd, speciellt om man köper en V70II 2,0F för 260.000 , men då talar vi inte om premium, utan en bra bruksbil.
Säkerhet i topp, ja! Komfort o prestanda, ...där ligger man tyvärr efter! .. Kvalite och verkstad, tycker man det också är i yttersta toppen så har man nog ganska låga krav på vad som är premium.

S60 som jag ännu inte fått testa kanske närmar sig, men flera av de som idag är premiummärken har nu tagit ytterligare kliv framåt och distanserar Volvos modeller ytterligare.
Vad som händer med märket nu när Kina tar över blir nog avgörande om Volvo någonsin kommer att bli ett premium märke eller blir det ett märke som spelar kvar i övre medelklassen !?
Vet inte om man kan tala om premium som komfort, prestanda etc. Det är snarare en helhet. När det gäller komfort anser jag att Volvo ligger mycket långt framme med V70II. Den är tyst, behaglig att köra, bra sikt, insteg etc. Men den känns ändå inte premium. Det är väl samma sak som en Renault Laguna II som troligen var den mest komfortabla mellanklassbilen 2002 men inte på något sätt premium.

Jag tror att man kan säga att om man åker bil är Volvos komfort premium, om man kör är den inte det (lite skumpig och saknar finess i detaljerna).

Tyvärr har ju också bilar som Ford Mondeo blivit bättre... så det är inte så lätt att vara Volvo eller Saab idag. Volvo är ju dock tsf Saab prisvärda.

S60 tror jag är som alla andra Volvo sedan år 2000, kul när den kommer och lite premium men inte premium som Audi BMW MB /PH
perhall skrev: Volvo är ju dock tsf Saab prisvärda.
Kan bara hålla med :) Varför köpa en ny 9-5 combi för 300000 tusen när man kan köpa grannens 9-5 combi från 00 med 27000 mil på mätaren för en liten peng. Det är ju liksom ingen skillnad på bilarna :)

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!