NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GalneGurra
Köpte en Volvo V50 T5 AWD -05 för 3 veckor sedan,idag gick det inte att öppna höger bakdörr och backluckan.
Visserligen går bakdörren att öppna inifrån manuellt men om man öppnar den manuellt inifrån så låser den inte med centrallåset.
Bakluckan funkar inte,har provat med båda fjärrkontrollerna och med öppningsknappen på dörren,men inget händer.
När man håller inne öppningsknappen länge på dörren så går fönsterhissar igång utom på höger bakdörr,så varken centrallås eller fönsterhiss funkar på höger bakdörr.
Men största problemet är backluckan,behöver utrymmet till våra hundar,men som det ser ut nu så får vi inte ens ut hundburarna då luckan inte går att öppna.
Har 3 månaders/300 mil trafiksäkerhetsgaranti på bilen,någon som vet om dessa fel omfattas av garantin?
Användarvisningsbild
av CarMan
ta bort baklucks hand taget o kolla hur kontakten ser ut. jag tror du får byta el delen i själva hand taget, vilken är en lös del du kan köpa. (allt är skryvat utefrån)
jorda en av kblarna så öppnas luckan.

bakdörren beror troligen på kontaktstycken i höger A-stolpe, eller PDM som fins i höger framdör.
men vist kan det vara så enkelt som att kontaktstycket i höger B-stolpe ej är i klick läge.
Användarvisningsbild
av opA
Det är väl klart som fan att detta går på din garanti.. inget att tveka om, åk in till försäljaren och säg till.

CarMan varför säger du åt honom att gå och rota i dörrkontakterna när han likaväl kan ta de på garantin ?! :o :???:
Användarvisningsbild
av CarMan
han fråga vad som var fel, o jag missa att han köpt bilen hoss en firma.

Har man köpt bilen på firma så är det konsument köplagen som gäller, oavset vad det är för firma o vad som står i kontrakten (en lag, kan man aldrig skriva sig fri från)
fel som inträfar innom 6 månader anses som att bilen hade dom när du köpte den, o då ska handlaren åtgärda dom.
Användarvisningsbild
av opA
CarMan skrev:han fråga vad som var fel, o jag missa att han köpt bilen hoss en firma.
Ok ! :)
Användarvisningsbild
av opA
Dieselkungen skrev:DU har ENDAST KKL om du e första ägare "!
Men din "farfar" första ägaren kan säga va de är som e fel så funkar det .
Var du lite dragen när du skrev detta ? ;)
av sanson
Det borde gå på garantin, jag hade fel på min förardörr när jag köpte min v50. Den gick inte att stänga, inte ens när ja försökte hålla in den och låsa. Det va inga problem då att lämna in den.

Lycka till
Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]

Värme i kupén laddhybrid

Värmaren är trasig, tur att jag har Sele[…]