- fre 26 mar 2010, 21:53
#393210
Hej,
Jag ska börja med att nämna att jag är helt grön när det gäller bilar. Nu har jag ändå köpt en volvo v70 -02 (diesel). På sista tiden har jag upptäckt att det är ett enormt tryck i kylarsystemet. Även om bilen är kall så är trycket väldigt högt i systemet, man måste öppna locket lite i taget och det bara pyser ut luft. Vätskan stiger så högt att det går inte att fylla på något. Självklart när vätskan stiger så försvinner varningen som kommer upp att kylarvätskans nivå är låg. Kör man ett bra tag bildas det tryck igen och vätskan går ned till minimun..Vad beror detta på? Hur dåligt/farligt är det att köra med bilen? Kan juh inte vara så bra för motorn kan jag tänka mig, eller?
Tacksam för tips och råd.
Jag ska börja med att nämna att jag är helt grön när det gäller bilar. Nu har jag ändå köpt en volvo v70 -02 (diesel). På sista tiden har jag upptäckt att det är ett enormt tryck i kylarsystemet. Även om bilen är kall så är trycket väldigt högt i systemet, man måste öppna locket lite i taget och det bara pyser ut luft. Vätskan stiger så högt att det går inte att fylla på något. Självklart när vätskan stiger så försvinner varningen som kommer upp att kylarvätskans nivå är låg. Kör man ett bra tag bildas det tryck igen och vätskan går ned till minimun..Vad beror detta på? Hur dåligt/farligt är det att köra med bilen? Kan juh inte vara så bra för motorn kan jag tänka mig, eller?
Tacksam för tips och råd.