Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
Steff 99 skrev:
Skulle aldrig falla mej in...det är ju bra att byta upp sig till något häftigare , så är man "King of the street" igen :twisted:
He, He. En V70 med extra allt tack : :mrgreen:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Tobbev skrev:Inte silvriga rails :wink:
Har inte hämtat ut den, så jag kör S80 V8 Executive ett tag till! Den har garanterat ALLT! :wink:

Ang elbakluckan så är det väl inte jättenödvändig, men det är en trevlig extragrej som så mycket annat. Att den går lite långsammare på XC60 är bara för att det är en annan lösning. Dom första XC60-testbilarna med den andra elbakluckan fick problem med att det blev för tungt och att den "släppte" luckan som dunkade igen med rätt bra fart.
av knicklas
Hade kunnat betala en slant för en elbaklucka idag när jag handlade! Ska bli skönt att slippa skita ner sig så fort man ska manövrera luckan! Bara den funktionen lär väl vara värt slantarna...!
av lobbysleeper
just packat klart bilen inför fjällresan, takboxen sitter perfekt, ca 2-3cm till godo mellan nycklar och spoiler när luckan öppnats :-)-)

Och som sagt, inte optimalt, men så länge man har i bakhuvudet att ta fram nyckeln innan man lämnar mataffären eller liknande, så kan man öppna utan att ställa ned kassarna i smutsen.
Tycker funktionen ändå är ganska trevlig och använder den rätt så ofta
Användarvisningsbild
av VolvoB20
XC90_Executive skrev:
Steff 99 skrev:Har man redan "allt" i optionslistan är det svårt att ta bort något vid nästa bilbyte, då hoppas man att det kommit till något nytt onyttigt så att man kan fortsätta att vinna pris för kvarterets mest utrustade bil. :-)-)
Äntligen någon som tänker som mig! :mrgreen: :wink:
Tänk så olika vi tänker....

Skulle aldrig i livet köpen en bil med extra allt tex en bil/modell som kostar 300.000 och sedan 300.000 extrautrustning

Då köper jag heller en dyrare grundbil för 450.000 + 150.000 i extrautrustning.

Ex. Lägger heller pengarna på en bättre grundbil än 15.000 på blingade elektriska muggållare :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag måste erkänna att jag har samma åskådning som XC90:-) För några år sedan började jag med en business + med lite extra utrustning. det blev sedan en Summum med extra utrustning och nu en Summum med ännu mer utrustning. Man vänjer sig fort och sedan är det svårt att vara utan. Eftersom Volvo paketerar mer och mer ju längre modellen lever så är det som sagt lätt att vänja sig. Jag sitter i bilen 40 minuter varje väg till jobbet och vill ha en bil jag trivs i. Hergårdsvagnspaketet med luckan är ett bra exempel. Jag valde det främst för de laminerade rutorna (vill ha tyst i kupén) men sedan har jag vant mig vid el-luckan och nu vill jag inte vara utan.

Sedan är min bil inte fullutrustad på långa vägar men priset sprang ändå iväg rejält från Summumpriset.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Har jag såna summor att spendrar hade jag nog tatt en fet BMW, Audi eller Merca istället med något mindre utrustning.
Användarvisningsbild
av AndersP
Ni som inte behöver el-baklucka vad säger ni om taklucka då´rå?
Nice-to-have
:-E
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]