LOTEZ skrev:Passar verkligen v70n fälgar endast genom att använda centrumring? Helmia Karlskoga hävdat att de va helkört när jag skulle köpa vinterdäck...
Men dom är ju dumma i huvude o andra sidan (ursäkta språket men är så förbannat trött på att bli behndlad som skit utav dem)
Nej, dom är nog inte direkt dumma i huvudet man lite ointresserade, inskränkta och okunniga utanför sitt smala område. Om fälgen inte är listad för modellen så får du svaret att den inte passar på din bil. Jag har råkat ut för samma sak på Bilia i Västerås, men då för V70 -00 fälgar som såldes med vinterdäck till riktigt bra pris inte ansågs passa på V70N. Nu rullar bilen istället på Biltemas fälgar och internetdäck på vintrarna.
Om du vill gå vid sidan av de strikta katalogrekommendationerna, viket är fullt möjligt, så får du kolla på forumet där det finns ett äkta intresse att att ta reda på hur det verkligen ligger till. Men ytterst måste du granska den informationen du hittar och själv ta ansvar för vad du sätter på din bil. Börja med att ta reda på dimensioner på däck och fälg samt offset-mått. Data hittar du på Volvos hemsida för tillbehör. Utifrån detta ka du kan bedöma hur stora avvikelserna är. (Dimensionen på centrumhålet hittar du dock inte där)
Min slutsats efter att ha läst många inlägg i forumet är att V70N med distansringar och V50 fälgarna bör passa på V70II men att däcken har mindre diameter. Men du måste kolla upp detta.
Lycka till!