Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av arvidk
Etter kun 2 uker og 100 mil i min nye XC70 2,4 D SUMMUM geartronic, har jeg allerede logget åtte feil:
• Autolukking av vindu venstre fordør (glasset går tregt og heisen stopper midtveis)
• Speil går ikke tilbake til utgangspunkt venstre side ved inn-/utklapp (sporadisk)
• Knirk i metalldeksel på rattet
• Radioen får mikroinnhopp av andre kanaler (varer i et tiendedels sekund)
• Vibrasjon/ressonnans i drivverk ved rpm 1300-1500 og 1800-2000 ved akselerasjon/belastning
• USB-kontakt er defekt (brukket del)
• Minnefunksjonen for førersetet nullstilles i posisjon tre
• Regnsensoren er usystematisk. Av og til svært hyppig, andre ganger svært sjelden

Det jeg er mest bekymret for er ulydene i drivverket. I følge to forskjellige Bilia-verkted i Oslo har flere med MY10 klaget på samme ulyder. Er dette en svakhet på MY10? Andre som har opplevd tilsvarende?
av Linqid
arvidk skrev:Etter kun 2 uker og 100 mil i min nye XC70 2,4 D SUMMUM geartronic, har jeg allerede logget åtte feil:
• Autolukking av vindu venstre fordør (glasset går tregt og heisen stopper midtveis)
• Speil går ikke tilbake til utgangspunkt venstre side ved inn-/utklapp (sporadisk)
• Knirk i metalldeksel på rattet
• Radioen får mikroinnhopp av andre kanaler (varer i et tiendedels sekund)
• Vibrasjon/ressonnans i drivverk ved rpm 1300-1500 og 1800-2000 ved akselerasjon/belastning
• USB-kontakt er defekt (brukket del)
• Minnefunksjonen for førersetet nullstilles i posisjon tre
• Regnsensoren er usystematisk. Av og til svært hyppig, andre ganger svært sjelden

Det jeg er mest bekymret for er ulydene i drivverket. I følge to forskjellige Bilia-verkted i Oslo har flere med MY10 klaget på samme ulyder. Er dette en svakhet på MY10? Andre som har opplevd tilsvarende?
Är det 2.4D DRIVe (175) eller 2.4D AWD (163) som du kör?
av arvidk
Det er både i pluss- og minusgrader, men har vel ikke vært mer enn minus to-tre. I slak oppoverbakke i 5. gir i rundt 60-70 km er det så mye vibrasjoner at cd-cover etc. skrangler ordentlig.
av Selcall
Hej!

Min lyd forsvinner ved ca -4 og er "borte" men jag har ikke noen skrangling i radion etc. Personligen trur jag at den lyd jag har er forbindet med AC og motorstyrning tilsammens.

Mvh

Selcall
av arvidk
Jo mer pådrag i angitt turtallsområde jo mer vibrasjon, særlig i oppoverbakke slik at belastningen er større. Det betyr at vibrasjonene øker med belastningen. I nedoverbakke blir lyden nesten borte. Høres ut som om lyden kommer fra mellomaksling og bakover.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!