Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndersP
XC90_Executive skrev:
Steff 99 skrev:Har man redan "allt" i optionslistan är det svårt att ta bort något vid nästa bilbyte, då hoppas man att det kommit till något nytt onyttigt så att man kan fortsätta att vinna pris för kvarterets mest utrustade bil. :-)-)

Äntligen någon som tänker som mig! :mrgreen: :wink:
Jag vill också ha allt :-D, tycker det är tråkigt med de som säger "nix det vill jag inte ha det är bara en grej till som kan gå sönder"
Och jag tror alla vill ha allt...innerst inne....det år plånkan som styr....right ?:-/
Användarvisningsbild
av Variosboy
Det är alltså såna som er som tittar snett på "pojkspolingar" som mig när vi råkar ha en "MY" senare än er med någon mer option!?
Hemma på gatan är den en "gubbe" med V70 II MY08 som slutade hälsa samma dag som vi hämtade våran MY09. Är det någon av er?? hehehe
:wink: :lol: :lol: :wink:
av Tobbev
XC90_Executive skrev:Nu är vi lite OT. Men jag kan säga att det inte är möjligt att ha fler tillval, för jag har alla redan! :wink:
Inte silvriga rails :wink:
av knicklas
Klart man ska unna sig lite vardagslyx, och beställa en fullsmekt bil...
För egen del blir det All Time High utrustningsmässigt, och det sista som kryssades i var - just det - HGV-paket med elbaklucka...! Vardagslyx som sagt!!!
av eijo
belker skrev:Utan att gå in på hur, när och varför, kan jag bara säga att jag inte vill vara utan ellucka på min nästa bil. Suverän funktion (även om den kan bli bättre, vilket några redan påpekat).
Håller med. Vi har hund som ska in och ut ur just bakluckan tämligen ofta. Suveränt med elöppning. Jag tyckte först det var en löjlig detalj som jag fick på köpet när jag tog paketet med mörka bakrutor (för hunden)... Men efter att ha haft det kommer jag inte att vilja vara utan!
Användarvisningsbild
av AndersP
Variosboy skrev:Det är alltså såna som er som tittar snett på "pojkspolingar" som mig när vi råkar ha en "MY" senare än er med någon mer option!?
Hemma på gatan är den en "gubbe" med V70 II MY08 som slutade hälsa samma dag som vi hämtade våran MY09. Är det någon av er?? hehehe
Nope, jag brukar gå fram å gratta o berömma när jag ser coola/nya bilar.
Men det finns väl en gubbe i alla Volvo-ägare.
Gubbigare bil är väl endast SAAB... ??:-/
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag använder den varje gång jag varit och handlat. Tag t.ex. nu vintertid när det är slaskigt och blött. jag vill inte ställa ner kassarna i vattnet på marken utan har fjärren i samma hand som kassarna och öppnar på väg fram. Funkar perfekt. Blöta papperskassar brukar vara sådär och när du kommer hem går botten ut när du skall lyfta ur dem....

Använder även knappen inne om man skjutsar någon som skall ha ut saker ur bilen. Men det är mer en lyxgrej...

En viktig sak som många inte tänkt på (inklusive jag själv) är den dag du har en takbox eller en hög med trallvirke på taket och skall in i bagaget och öppnar. Det tar ett par sekunder och sedan säger det "KNAAAAK". I mitt fall var det talkspoilern som dragit i plankorna på taket eller ännu värre, spoliern har fått ett jack av låset till takboxen. Låter busenkelt att komma ihåg men det är det inte.......:-) Förra bilen missade jag det med..... Grannen skapade i förra veckan ett jack i sin bagagelucka då nycklarna satt kvar i takboxen och luckan gick upp när han höll på att packa bilen.
av Steff 99
Variosboy skrev:Det är alltså såna som er som tittar snett på "pojkspolingar" som mig när vi råkar ha en "MY" senare än er med någon mer option!?
Skulle aldrig falla mej in...det är ju bra att byta upp sig till något häftigare , så är man "King of the street" igen :twisted:
Användarvisningsbild
av Momentum
Emiljonsson7 skrev: En viktig sak som många inte tänkt på (inklusive jag själv) är den dag du har en takbox eller en hög med trallvirke på taket och skall in i bagaget och öppnar. Det tar ett par sekunder och sedan säger det "KNAAAAK". I mitt fall var det talkspoilern som dragit i plankorna på taket eller ännu värre, spoliern har fått ett jack av låset till takboxen. Låter busenkelt att komma ihåg men det är det inte.......:-) Förra bilen missade jag det med..... Grannen skapade i förra veckan ett jack i sin bagagelucka då nycklarna satt kvar i takboxen och luckan gick upp när han höll på att packa bilen.
Vilken bra funktion, inte undra på att det kostar extra
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut från[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]

Nyckeln går ej i tändningslåset

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av ny[…]