Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Precis... det är 3 saker som skulle gjort det till en supergrej man inte kunnat vara utan...

1. Stängknapp på nyckel och inne i bilen

2. Integrerat med keyless så man inte behövt att ta upp nyckeln alls bara röra handen vid luckan

3. Lite bättre elmotor så det bara sagt "swichsss" "swohsccc" när den öppnar/stänger, lite som dörrarna i stjärnornas-krig filmern som är grymt snabba :P

Då hade man ju inte kunnat leva utan den, nu känns den mest seg och opraktisk och löser inte mina behov
av Twendor
Med el bakluke blir den bedre låst, motoren låser bedre enn manuell. Og man slipper gnissel. :)
av knicklas
AndersP skrev: All teknik ska uppmuntras :-O)

Men det här är en ren manlig/kvinnlig fråga.
Män tar upp nyckeln i handen innan man kommer till dörren eller hur :-O)
Kvinnor börja rota i handväskan när de kommer fram till dörren. ;-//
Och samma sak är det med elbaklucka, män öppnar på vägen fram :-DD (OBS detta ska vara ett skämt)
Klockrent skrivet!!! :lol:
Det stämmer ju så väl! Borde förvisso vara en omöjlighet för män att både gå och riva fram en nyckel samtidigt... :shock: Jag tänker på det där tjafset om sämre simultanförmåga!?
Användarvisningsbild
av AndersP
CarMan skrev:el lucka har man inte för att det ärsvårt att leva utan. det har man för att det låter "tuft" att tala om det o sen visa andra, de ser ju lite roligt & lyxigt ut! men specielt praktiskt är det ju inte...

lexux o andra har ju, så då måste ju även volvo ha.

om man kör bud bil eller liknande så man går mycke i bakluckan, då skule jag inte rekomendera detta, man tröttnar nog på att vänta.
om man funderar på att köpa en XC60, o vill ha el lucka, så rekomederar jag starkt att man provar en bil som har deta först, då den är ännu slöare än V70
Det går att öppna INNAN man går ur bilen, då är den öppen när du kommer fram
Går du till bilen, öppnar du INNAN du kommer fram
När du stänger, hinner du knappt till föraraplatsen INNAN luckan är stängd
INGEN väntedtid alls
Och om dessutom IMPAR på nån så är det ju ett plus.
:-)-)
av Steff 99
Amli skrev:Av inläggen skulle jag sammanfatta att det är coolhetsfaktorn som avgör, inte nyttan?
Visst är det så, men även "keyless" är väl samma dilemma, man måste ju ta i handtaget alt. trycka på fjärren för att låsa upp och sedan trycka på start knappen för att starta, när man lämnar bilen så måste man trycka på fjärren alt , knappen på handtaget för att låsa...där är både coolfaktorn och nyttan ännu lägre... :cry:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
AndersP skrev:[Det går att öppna INNAN man går ur bilen, då är den öppen när du kommer fram
Går du till bilen, öppnar du INNAN du kommer fram
När du stänger, hinner du knappt till föraraplatsen INNAN luckan är stängd
INGEN väntedtid alls
Och om dessutom IMPAR på nån så är det ju ett plus.
:-)-)
Har aldrig saknat elbaklucka utom i vissa situationer då den skulle varit guld värd.

1. När jag kommer gående mot bilen med händerna fulla av kassar från stan, från affären, från båten, från stallet returpapperskassar hemifrån, väskor från flyget.

I alla dessa lägen kan jag INTE öppna INNAN som du säger utan måste ställa ned sakerna så de blir skitiga, här hjälper ju elbaklucka noll, då man inte manövrera den utan att ta fram nyckeln.

Samma sak när jag Lämnar bilen på samma sätt och inte kan få den automatstänga.

Visst kan man stå lutad mot bilen med en Marlboro i ena handen och nyckeln i den andra och öppna/stänga luckan och se ur-cool ut.

Men funktionerna hjälper int emig.

Drömmen är integration med keyless så man bara nuddar handtaget på bakluckan med armbågen och luckan går upp utan att man böver ställa ned sakerna i snöslasket, fan vad bra det varit.
Användarvisningsbild
av belker
Utan att gå in på hur, när och varför, kan jag bara säga att jag inte vill vara utan ellucka på min nästa bil. Suverän funktion (även om den kan bli bättre, vilket några redan påpekat).
av Steff 99
belker skrev:Utan att gå in på hur, när och varför, kan jag bara säga att jag inte vill vara utan ellucka på min nästa bil. Suverän funktion (även om den kan bli bättre, vilket några redan påpekat).
Har man redan "allt" i optionslistan är det svårt att ta bort något vid nästa bilbyte, då hoppas man att det kommit till något nytt onyttigt så att man kan fortsätta att vinna pris för kvarterets mest utrustade bil. :-)-)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Steff 99 skrev:Har man redan "allt" i optionslistan är det svårt att ta bort något vid nästa bilbyte, då hoppas man att det kommit till något nytt onyttigt så att man kan fortsätta att vinna pris för kvarterets mest utrustade bil. :-)-)

Äntligen någon som tänker som mig! :mrgreen: :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut från[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]

Nyckeln går ej i tändningslåset

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av ny[…]