Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rune
Hej!
Senaste veckan har bromspedalen börjat sjunka ibland på min V70 -01. Den kan funka normalt en hel dag, för att nästa dag vid något enstaka tillfälle sjunka när man står still. Utan att ta i allt för mycket kan man då trampa ner pedalen till stoppet. Vid körning känns bromsarna alltid helt normala.
Det är inte gjort några bromsreparationer, bromsvätskan är inte gammal och för att utesluta luft i bromsarna är de nyss luftade enligt konstens alla regler.

Förslag någon?
Hälsn Rune
Användarvisningsbild
av CarMan
broms servon gör att du blir otroligt stark. med stilla stående bil kan man ofta med mycke kraft trycke pedalan nära golvet, vilket är normalt å denna bilmodell.
detta lyckas du inte med under färd, då du långt innan har "LÅST" hjulen.

men vist om du har fel på broms servon så kanske man kan göra detta med väldigt liten kraft också
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Byt bromsvätska och lufta ordentligt. Ovanligt att det bildas luftfickor i systemet men de kan hända men det ligger närmare med bromsservot.
Användarvisningsbild
av Ricke77
Om det är bromsservon som pajjat så brukar man i de flesta fall även märka detta vid körning. Jag hade kontrollerat bromsoken så kolvarna löper som de ska. Om en har fastnat så kan det fenomenet som du beskriver uppstå.

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]

Transmissionsolja till M66

Jag bytade på min S80 2.5ft med m66. Jag t&a[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]