Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krills
Ny på forumet och hoppas på att någon vänlig vill hjälpa mig,har en xc90-05 och cd-vxl vill inte vara med längre,i displayen står det Error eller disc unreadable vad kan det vara för för fel,funkar inte på någon av de 6 skivorna jag har i och det går heller inte att ta ut någon skiva.
Tacksam för hjälp!!!! ?:-/
av Gandalfi
Har samma strul med min XC90, det står Deck Error i min display. Den fungerade hur bra som helst, men så var jag tvungen att göra bilen strömlös för att kunna svetsa på bultar på världens sämsta låsbultar för att överhuvudtaget få av dom. Sen efter det så vill den inte fungera.......

Jag ska ta ut enheten idag tänkte jag och se om det går att tömma den manuellt och se om det hjälper den att komma igång. Jag tänker i fall själva växlarsläden har hängt sig på något sätt.
av J.F.S
Min HU-803 (4-skivors växlare) har gett upp. Sitter en skiva i som inte går att få ut. Har öppnat stereon och smort släden där jag kommer åt men icke att den vill fungera. Inget stort problem för mig då jag kör med iPod eller radio men lite störande är det.
av Gandalfi
Så då har jag haft ut cd-växlaren och konstaterat att hela växlararmen har hoppat "ur led", på denna sitter ett antal små skivor/bleck där skivorna ska lägga sig mellan. Men att få i dom i exakt rätt läge så att alla kuggar och där är massor stämmer exakt är helt omöjligt för en hemmaskuvare. Snackade med Volvo idag och detta är inte ett helt ovanligt fel på dessa växlare, så det finns utbytesväxlare att köpa för 3.780kr, finns även en på laga.se för 3.500kr men då är den inte genomgången och klar. Så jag beställde en ny från Bilia som jag kan hämta efter 13.30 idag. Jag berättade att jag försökt pilla ihop det hela igen, men han sa att det är totalt omöjligt om man en gång särat på det att få ihop det igen, allt MÅSTE sitta exakt rätt annars får man inte i eller ur skivorna ur växlaren. Tråkig summa, men har jag nu en växlare i bilen så vill i alla fall jag att den ska fungera. Jag menar, tänk om jag skulle få för mig att sälja....jo just det, cd-växlaren är paj...hoppas det inte gör nåt!!

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]