Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Börjat förbereda mig för att lägga på sommarhjulen, och naturligvis skall C70N/S80N centrumkåpan monteras.

Man tar 4st nya kåpor som man köper på volvo:
Bild

Plockar fram sina fin paketerade sommarhjul:
Bild

Här är hjulet med gamla trista svarta kåpan
Bild

Monterar den nya kåpan, givetvis vaxad ett par gånger:
Bild

Närbild:
Bild

/L
Användarvisningsbild
av Brainy
Men sate vad du hittar på, man kommer ju bli ekonomiskt skinnad om man ska hänga med i din takt :wink:

Snyggt blev det iaf! Hur gjorde du för att centrera den nya kåpan när du satte dit den? antar att du limmade?

/Anders
Användarvisningsbild
av Loner
Brainded skrev:Men sate vad du hittar på, man kommer ju bli ekonomiskt skinnad om man ska hänga med i din takt :wink:

Snyggt blev det iaf! Hur gjorde du för att centrera den nya kåpan när du satte dit den? antar att du limmade?

/Anders
Skinnad, njae det tror jag väl ändå inte :wink:
Skinnad tyckte jag att jag blev när jag skulle ha torkarblad till mina
nya -05 armar (sk flatblade), 500 spänn för två gummistumpar :roll:

Kåpan sitter ditsnäppt, så det behövs inget lim.

/L
Användarvisningsbild
av Brainy
aha ja det lät ju smidigt, vad kostade de då? (om man får fråga)

Förhoppningsvis börjar väl biltema med flatblades snart, deras vanliga fick iaf överraskande bra betyg i ett test av konsumentverket(?).

/Anders
Användarvisningsbild
av Loner
Brainded skrev:aha ja det lät ju smidigt, vad kostade de då? (om man får fråga)
/Anders
Dom kostar ca 96:-/st

/L
Användarvisningsbild
av C.W.
Snygga fälgar föresten.
Vilket typ och tum?
Användarvisningsbild
av Loner
C.W. skrev:Snygga fälgar föresten.
Vilket typ och tum?
Nebula 18"

/L
Användarvisningsbild
av G-kraft
Loner skrev:
Brainded skrev:Men sate vad du hittar på, man kommer ju bli ekonomiskt skinnad om man ska hänga med i din takt :wink:

/Anders
Skinnad, njae det tror jag väl ändå inte :wink:
Skinnad tyckte jag att jag blev när jag skulle ha torkarblad till mina
nya -05 armar (sk flatblade), 500 spänn för två gummistumpar :roll:

Kåpan sitter ditsnäppt, så det behövs inget lim.

/L
Hejsan Loner, ge_219 här tänkte fråga gällande flatblade....är det bara till att skruva av muterna till armen som håller i bladet och skruva fast den igen ¨på sin egen bil !? är det samma mutter storlek ?
Användarvisningsbild
av Loner
G-kraft skrev: Hejsan Loner, ge_219 här tänkte fråga gällande flatblade....är det bara till att skruva av muterna till armen som håller i bladet och skruva fast den igen ¨på sin egen bil !? är det samma mutter storlek ?
Tjenare.

Lite-OT, men men jag som började dilla om flat-blade i tråden.

Vad jag vet så är det bara "bolt-on", återkommer med bilder och sånt under helgen, då jag skall montera mina :roll:

/L
Användarvisningsbild
av G-kraft
Loner skrev:
G-kraft skrev: Hejsan Loner, ge_219 här tänkte fråga gällande flatblade....är det bara till att skruva av muterna till armen som håller i bladet och skruva fast den igen ¨på sin egen bil !? är det samma mutter storlek ?
Tjenare.

Lite-OT, men men jag som började dilla om flat-blade i tråden.

Vad jag vet så är det bara "bolt-on", återkommer med bilder och sånt under helgen, då jag skall montera mina :roll:

/L
Jaha du har inte monterade de än, vi har 3 bilar inne med sådana blades, så att jag tänkte slå till om det funkar..hör av dig snarast....skicka gärna PM eller går bra här med, ps.glöm inte bilderna :wink:

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]