- tor 18 mar 2010, 15:51
Min bil har 2 dagar i rad gnuggat c:a 10 varv och startat med nedsatt motorprestanda som följd nu.....suck
AndyXC90 skrev:Tog de detta som en reklamation och åtgärdade gratis eller är det något som vi får betala för?Jakris skrev: Igår monterade jag en 50mm2 extra jordkabel mellan startmotorn och chassi. Upplever bättre snurr på startmotorn och lättare start, men har ändå fått ett "varvräknarryck" efteråt. Jag är dock inte helt säker på att jag fick perfekt kontakt.Min kontakt på Volvo har kontaktat mig om att de haft inne en bil med samma symptom som vi har. Där visade det sig att startmotorn pga ett internt fel dragit för mycket ström vid starttillfället vilket har stört ut givare. Det är nästan samma teori som du är inne på, men med den skillnaden att det inte är underdimensionerat kablage utan felaktig startmotor som orsakar störningen av givarna. På den bilen kunde de enkelt hitta problemet då startmotorn lät konstigt också.
Min bil har 2 dagar i rad gnuggat c:a 10 varv och startat med nedsatt motorprestanda som följd nu.....suck