NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ErikJ
Har en S40 1,6D -08 som jag tycker har lite väl mycket vägljud från bakdäcken.
Funderar på om de "dyrare" modellerna har bättre isolering mot vägljud. Hjulhusplåten är ju helt naken o det ända som kan dämpa är klädseln i bakluckan. Tycker också att det är ganska tomt under klädseln på hatthyllan.
av Robbinb
jag läste att volvo har gjort en åtgärd på detta, det var att sätta in en mjuk dämparmatta i hela insidan av hjulhuset... jag har en -10 och gick ut å kollade, mycket riktigt, en mjuk matta med ett par millimeter långa hår sitter i bakre hjulhuset...

jag trodde att detta var fixat på faceliften men det kanske kom senare då...
av HåkanS
Volvo har ganska svåra problem med hjullager på S40 och V50. Jag bytte båda bakre hjullager för mindre än 2 veckor sedan och "fick en ny bil". Kostade "bara" 5000:- på Vianor;-)
av Dieselkungen
Satte på mina sommardäck igår på min v50, orginal 15" drivE fälgar med michelin däcken som ska rulla lätt. Dom låter mkt mera än mina soft frost3 dubbfria vinterdäck speciellt bak i bilen.
Det är nog mitt eget fel dvs valet av däck som ger en högre ljudnivå då dessa lättrullande däck har en hårdare stomme samt gummiblandning på slitbanan. Ska se om det ger sej efter några mil då däcken kan vara hårda efter vinterförvaringen. Annars blir de inga mera "ECO" däck för min del.
Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]

Värme i kupén laddhybrid

Värmaren är trasig, tur att jag har Sele[…]