Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

KKR skrev:Vad i herrans namn skall man ha parkeringshjälp fram för?
Håller med dej..totalt värdelöst på en V70 , eftersom funktioner är undermålig.
På min piper det för mötande trafik :shock:
höga kantstenar på vänster sida, ja bra vänster sida, men samtidigt inte för bilar framför :roll:

Hoppas de hittar felet denna gång då bilen återigen skall in för garanti jobb.
KKR skrev:Vad i herrans namn skall man ha parkeringshjälp fram för?
Parkerings H J Ä L P :-O)
AndersP skrev:
Parkerings H J Ä L P :-O)
Jo det kan så vara. Men den måste ju stängas av och på i ett kör. Annars piper den ju vid kökörning. Dessutom vet man väl alltid vad man har fronten. Bak är den mer användbar.
KKR skrev:Men den måste ju stängas av och på i ett kör. Annars piper den ju vid kökörning. Dessutom vet man väl alltid vad man har fronten. Bak är den mer användbar.

Nej det måste man inte. Jag har alltid min på. Piper den vid kökörning eller när man står stilla så är man på tok för nära bilen framför.

Jag tycker att den är minst lika användbar fram som bak.
XC90_Executive skrev:

Nej det måste man inte. Jag har alltid min på. Piper den vid kökörning eller när man står stilla så är man på tok för nära bilen framför.
OK. Du och jag kör olika nära. I Stockholmstrafiken piper den som är fram i ett om jag inte stänger av den på jobbilen.
XC90_Executive skrev:Vad har du för jobbil? Olika märken har olika system.
Växlar mellan V70II 2,4D och V70II 2,5FT
Det är ju sant att den piper när den inte borde ibland. I en bilkö händer det att den piper och man stänger av den och glömmer sätta på den igen. Men på BMW:n fungerar bara framsensorn när man först har backat. Också väldigt konstigt. Man kan inte köra in i en ruta eller in på en P-plats och kanske allvarligast, den fina funktionen att man har koll på höger hörn fram finns inte! Tyvärr har ingen vad jag vet löst detta och kombinerat fördelarna med BMW och Volvo kring detta. /PH
perhall skrev:Det är ju sant att den piper när den inte borde ibland. I en bilkö händer det att den piper och man stänger av den och glömmer sätta på den igen. Men på BMW:n fungerar bara framsensorn när man först har backat. Också väldigt konstigt. Man kan inte köra in i en ruta eller in på en P-plats och kanske allvarligast, den fina funktionen att man har koll på höger hörn fram finns inte! Tyvärr har ingen vad jag vet löst detta och kombinerat fördelarna med BMW och Volvo kring detta. /PH
Det jag saknar mest på Volvon är ändå BMW:s färg grafik för p-sensorn i displayen.
Ps
BMW:s P-sensor går även att aktivera med knappen på mittkonsollen.
Ds.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!