Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av depthless
Jag har en S80 T6 från år 2000. För ca. två veckor sedan fick jag upp "låg batterispänning" i displayn på färddatorn, och åkte då direkt till Bilia som konstaterade att batteriet inte var original, och hade dessutom alldeles för låg kraft för att fungera perpekt för min S80. Jag köpte ett helt nytt batteri och det där meddelandet försvann.

Körde bilden idag igen efter att den stått på parkeringen i ca 1 - 2 veckor, och då dök "låg batterispänning" meddelande upp igen?

Kan detta bero på att det nya batteriet inte var helt fulladdat vid köp eller att det laddat ur sig lite under dessa 1 - 2 veckor då den stått stilla? Vad borde jag göra?
av Fred
Batteriet har säkert laddat ur sig under tiden bilen stått stilla. Ladda upp det helt med en bra laddare så ska du se att det ordnar sig! :D
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Kör man mycket kortare bitar hinner ju inte batteriet ladda upp sig ordentligt, då är det bra att ladda batteriet då&då.
Transmissionsolja till M66

Hej, Frågan gäller en v70 2011, D3, ma[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]