Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fisketorp
greeeken skrev:Frågan är
vet ni vart Biltema mekonomen volvo och likandne köper TEX sina bromsok ifrån?
Mekonomen autoexperten och biltema får sina bromsok från samma ställe.
Så dom bör vara av samma kvalitet , det är iallafall vad logiken säger.
har du belägg för dit påstående?
inte för jag vill misstro, har också åsikten om att många reservdelar kommer säkerligen från samma leverantör dok olika förpackningar och priser.
men alltid trevligt om man kan påvisa vart man fått infon från eller exempel man råkar arbeta med det =P
av DaXX
Gammal tråd, men jag lånar den lite..

Har ett kasst bromsok fram och med biltemas priser funderar jag på att byta båda två när jag ändå är igång. Verkar som att många har haft problem
med att få rätt ok till sina bilar så jag undrar om någon vet vilka ok man ska ha om man har 16-tums bromsar fram? Bilen är en S80 T6 -00..
Användarvisningsbild
av gson81
Jag tänkte höra efter om någon har köpt biltemas bromsok till v70 -01 bak. Jag tänkte köpa ett för damasken har gott sönder och jag orkar inte smörja upp det mer och biltemas är rimligt pris på. Passar biltemas bra eller måste man göra om lite på det, har hört rykten på det på en annan bil (ej volvo), så jag undrar om det är lika på alla?
Användarvisningsbild
av Erico
gson81 skrev:Jag tänkte höra efter om någon har köpt biltemas bromsok till v70 -01 bak. Jag tänkte köpa ett för damasken har gott sönder och jag orkar inte smörja upp det mer och biltemas är rimligt pris på. Passar biltemas bra eller måste man göra om lite på det, har hört rykten på det på en annan bil (ej volvo), så jag undrar om det är lika på alla?
Köpte för fyra år sedan två ok bak till min 855 på Biltema som passade perfekt och fortfarande funkar klockrent. Går ju alltid att lämna tillbaka om det blir strul..
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Biltemas ok och skivor tycker jag är helt ok men deras klossar är värdelösa. De skriker och beläggen har lossnat ifrån sin platta.
Användarvisningsbild
av gson81
Tack så mycket för svaren, då blir det att inhandla en till helgen o fixa det på bilen. Hoppas det inte blir några problem.
Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]