Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

http://img442.imageshack.us/img442/4300/dsc00851ut.jpg

Min bil går endast upp i arbetstemperatur när jag kör i stan (sakta) när jag kör lite snabbare så ligger den i botten. ringde min lokala volvo verkstad och dom sa att det va ett lätt jobb för snabbverkstaden tydligen termostaten trodde han, men att det inte var något att oroa sig för. Ett vanligt fel helt enkelt! Nu har jag märkt att det ligger lite ljusbruna gegg fleckar på asfalten lite här och varstans. Jag tror att det kan vara från min bil. Nu undrar jag så klart va det kan va och om det har koppling till termostaten som är sönder?

/vhek
Senast redigerad av 2 vhek44, redigerad totalt 0 gång.
Jag har varit ute nu och kollat och nu är det bekräftat att det är min bil. jag flyttade bilen och såg 2 nya pölar med ljusbrungegga. Kan inte exakt säga vart det kommer ifrån men det ser ut som om det kommer mitt under passagerar sätet(under bilen alltså). Ringde en "bilkunnig" vän men han hade ingen aning! antar att det är därför ingen har svarat här heller.

Ingen som har några funderingar på va det kan va?
Mycket möjligt! sitter den i det området? Ska ta en bit kartong och lägga under bilen för att se exakt vart det droppar. Vad kostar det att byta drivknutsdamask?

Ska lämna in den imorgon bitti för att byta termostat ska be dom kolla va det vara. byter dom glykol när man byter termostat?
Har varit ute en sväng på stan nu och när jag kollade efter att jag flytta bilen från parkeringen så såg det ut som om gegget är från vänsterbakhjul, men när jag kom hem och kollade på våran gata så är gegget till 90% i mitten(om man ser till hur man parkerar). Blir helt knäpp. Tog en bild på gegget. Hoppas det inte blir för dyrt att laga.
http://img442.imageshack.us/img442/4300/dsc00851ut.jpg
Dom ringde från verkstaden idag. Dom sa att det enda läckaget dom kunde se var lite olja från framvagnen vid växellådan/motorn. Inget som han tyckte behövde åtgärdas men att jag borde göra rent den innan jag ska besiktiga den så jag inte skulle få en 2:a.

Du köpte B6 istället för B4. Det e[…]

Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&o[…]

Nice, det där har jag tänkt att gör[…]