Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av quisten
Har ni sett denna ljus brun met färgen i verkligheten :shock:
Hur snygg som hellst syns på håll att det är en kvalitets bil.
Ändringarna är mest kosmetiska förutom diastonik systemet som ändrades till det bättre
samt att Volvo bytte limmet i dörrsidorna till ett annat bättre lim som klarar av temperatur skilnader bättre
= inget krull.
Lite extra trä runt växel väljaren osv.osv....
######################################################################################################
Ja, just det den brunmetallica kom där nå'nstans, ja. Frågan är om någon valde en så "simpel" färg som brun på sin eleganta S90, men någon finns det kanske.
######################################################################################################
Tror inte denna grabben vet vad han pratar om....... ??:-/

Plomonlila är skit ful tycker jag då min -95a med Olivgrön.met är elegant och stilfull i mitt tycke...... :wink:
Bilen till höger.... :-)-)

Bild
Användarvisningsbild
av Daniel264GLE
quisten skrev:Har ni sett denna ljus brun met färgen i verkligheten :shock:
Hur snygg som hellst syns på håll att det är en kvalitets bil.
Ändringarna är mest kosmetiska förutom diastonik systemet som ändrades till det bättre
samt att Volvo bytte limmet i dörrsidorna till ett annat bättre lim som klarar av temperatur skilnader bättre
= inget krull.
Lite extra trä runt växel väljaren osv.osv....
Kul med lite mer info! Du skriver "osv, osv". Berätta gärna vad du menar!
quisten skrev: ######################################################################################################
Ja, just det den brunmetallica kom där nå'nstans, ja. Frågan är om någon valde en så "simpel" färg som brun på sin eleganta S90, men någon finns det kanske.
Tror inte denna grabben vet vad han pratar om....... ??:-/
Jodå, men det är min egen högst personliga fundering. Men jag tror inte att den färgen är speciellt vanlig på S90, som sagt. Jag tycker att plommonlila är en fin färg, men den gillar uppenbarligen inte du. Smaken är, som bekant, delad.
quisten skrev:Plomonlila är skit ful...
Användarvisningsbild
av emwtur
Redlös skrev:
emwtur skrev:
Redlös skrev:Jaha, då vet man! Tyvärr kan man ju inte söka på äldre modeller på Volvos hemsida längre, där fanns ju utförliga beskrivningar på varje modell tidigare. Kan dock inte hitta detta längre. Har nämligen för mig att det är där jag har fått min uppfattning ifrån.
Har själv letat efter dom filerna - någon som har dom liggande och kan lägga upp någonstans ?

Annars ; Attackera webmaster på VolvoCars.se !

/emwtur
Ja, jag tyckte dom var riktigt läsvärda. Skandal att plocka bort så matnyttig information!
Fick svar på min påstötning till Volvo :

"Då vår hemsida är under konstruktion har vi för tillfälligt tagit bort dessa pdf-filer men vår förhoppning är att de kommer åter inom kort.
Jag bifogar ovan filen rörande 700-900 serien."

Ligg på dom några till så ökar chansen att filerna kommer tillbaka !

/emwtur
Användarvisningsbild
av s90hassej
Daniel264GLE skrev:Kul! :D

Plommonlila fanns väl redan -95, förresten? Såg många med den färgen när jag dammsög Blocket när jag skulle köpa min nuvarande S90.

Alcantraklädseln? Du menar den med mockainlägg? Den har ju jag! Kul, kul.

Har för mig att jag sett att priset på en S90 låg någonstans runt 300.000 kronor i slutet av 90-talet. Med dagens penningvärde hamnar det nog närmare 500.000-600.000 kronor! För en Executive eller Royal fick man säkert lägga på en tredjedel till på priset...
Min S90 Executive III med skalskydd 1 kostade 545.000 1998, så det kan stämma att priset ligger på runt 300 tk för en std s90
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
När det gäller S/V90 så är väl bilar med beteckning 3,0 184hk motorn och 3,0E på 204hk!

//David
Hastihetsmätare.

Du behöver inte ha vägmätare som fu[…]

jäklar, här var det tidig på, ja h[…]

Trög växling ...

Trevligt att få vara med igen. En fråg[…]

Lödskarvhylsa funkar perfekt att skarva tunna[…]