Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
du skriver att du har ryckt säkringar, men inte hittar ialla fall.
Gör om gör rätt.
Bilen kan inte dra ström om ALLA förbrukare är bort kopplade, så det är bara att rycka säkrinf för säkring tills du hittat vilken som påverkar dina 0,6A (ska max vara 0,2A)
CarMan, jag förstår hur du tänker (det var därför jag gått igenom alla säkringsboxar och reläer 2 gånger utan att hitta förbrukaren). Däremot kan en matningsledning till säkringsboxen ha fått ett borrhål igenom sig (vid Dinitrol) eller skavts av. Om sladden ligger mot karossen så finns ju en icke avsäkrad förbrukare. Sannolikt: vet faktiskt inte. Teoretiskt möjligt: Ja.

Finns det någon komponent som normalt inte är avsäkrad? ABS-givare, generator???
Användarvisningsbild
av CarMan
så du har alltså 0,6A förbrukning när bilans alla säkringar är bort tagna samtidigt (reläna behöver du inte ta bort)
O detta inklusive de stora huvudsäkringarna (bilen har ca 60-70 säkringar)
Användarvisningsbild
av Funk
Prova att dra ALLA säkringarna till audiosystemet samtidigt och mät igen... jag har varit med om att radion dragit tjuvström, och fortsatt göra det ända tills alla säkringar drogs ur.

Behöver du ett exakt elschema att kolla så PM:a mig.

/Thomas
Användarvisningsbild
av CarMan
man kan inte dra ur alla säkringar o sen sätta i en o en, då detta startar upp olika system, som inte kmmer att "somna" som dom ska om flera enheter saknas.

om dörrar är öppna så måste du lura systemet genom att stänga låskistorna.

Gör om allt, genom att låta systemet sommna, så kan du se rätt förbruning, sen får du örja att dra säkringar (även nu kan visa säkringar göra att systemet blir oroligt, så man kan behöva göra om några gånger o dra andra säkringar.

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]