Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tobbev skrev:
knicklas skrev: Det kommer bli följande:
V70 2,4D Business Summum
+High Performance
+Nyckelavst. kr-kudde
+Tidur
+Blåtand
+Metallic (just nu står valet mellan Titanium Grå eller Savian Grå, vad är skillnaden...?)

Exakt samma spec som jag har :-)-)
är inte det standard på alla "business" förutom summum?
lobbysleeper skrev:12v uttag inne i kupén stängs av när bilen stängs av.
12v uttaget i bagaget är på hela tiden.

Savile grå är mörkare än titanium... Lite som Antracit. (savile är snyggare också enligt mig).
Håller med, Savile är snyggare än Titanium. Den sistnämnda känns lite tråkigare och "grå" (nåja, ni förstår säkert vad jag menar.. :wink: ).
---> Niclas: Nej, den utrustningen jag specat upp är tillval.

----> Linqid: Tyvärr kan varken välja Savile eller Titanium :(
Tillgängliga färger när det gäller denna Businessutgåva är följande:

Solida:
Röd
Svart
Vit

Metallic:
Svart
Silver
Oyster Grey
Caspian Blue

I nuläget lutar det kanske lite åt silver. Lite på grund av att bilen kommer rulla 10 mil pendling om dagen, och alltså tyvärr snabbt bli "otvättad"...
Svart är ju alltid snyggt, men mer opraktiskt - minsta lilla fläck syns ju. Metallic är ju lite bättre va?
Oyster grey är kanske den mest praktiska ur tvättsynpunkt, men känns lite trist. Lite gubbig nästan...
Caspian blue har jag inget grepp om. På Volvos bygga-bil-sida får jag nästan känsla av att den påminner om Barents Blå (som jag har nu på min MY05), nån som kan bekräfta eller dementera detta...?

Grejen är att jag dealat till mig metallic utan extra kostnad, och då känns det ju dumt att välja en solid svart - gratis är ju godast... :lol:

Kommer med största sannolikhet även bli Herrgårdsvagnpaket II också... Ska "bara" förankra det hos kära frun: "- Älskling, vill du ha lite massage ikväll...?"
knicklas skrev:---> Niclas: Nej, den utrustningen jag specat upp är tillval.

Solida:
Röd
Svart
Vit

Metallic:
Svart
Silver
Oyster Grey
Caspian Blue

I nuläget lutar det kanske lite åt silver. Lite på grund av att bilen kommer rulla 10 mil pendling om dagen, och alltså tyvärr snabbt bli "otvättad"...
Svart är ju alltid snyggt, men mer opraktiskt - minsta lilla fläck syns ju. Metallic är ju lite bättre va?
Oyster grey är kanske den mest praktiska ur tvättsynpunkt, men känns lite trist. Lite gubbig nästan...
Caspian blue har jag inget grepp om. På Volvos bygga-bil-sida får jag nästan känsla av att den påminner om Barents Blå (som jag har nu på min MY05), nån som kan bekräfta eller dementera detta...?

Grejen är att jag dealat till mig metallic utan extra kostnad, och då känns det ju dumt att välja en solid svart - gratis är ju godast... :lol:

Kommer med största sannolikhet även bli Herrgårdsvagnpaket II också... Ska "bara" förankra det hos kära frun: "- Älskling, vill du ha lite massage ikväll...?"
Signat avtal?
Olle, Ulf, Rune?

///LOTEZ
LOTEZ skrev:
knicklas skrev:---> Niclas: Nej, den utrustningen jag specat upp är tillval.

Solida:
Röd
Svart
Vit

Metallic:
Svart
Silver
Oyster Grey
Caspian Blue

Signat avtal?
Olle, Ulf, Rune?

///LOTEZ
lite lustigt det där med mettallic ....... vissa volvoåterförsäljare ville ha extra för det ( + 7000 ) utöver 289 600:-?

själv fick jag det på köpet .... grå oyster blev det
----> Lotez: Nej, har inte signat än. Har pratat med Olle idag igen och fått honom att matcha Rejmes pris. Ska prata med Rejmes ännu en gång innan jag bestämmer mig.
Ser vissa mervärden i att köpa bilen i Örebro faktiskt. Tänker på eventuella garantiåtgärder t.ex, blir smidigare att få fixat under arbetstid eftersom jag jobbar i Örebro...

Har tidigare varit tveksam till Oyster grå, men såg nu en summum i visningshallen. De flesta är ju äldre momentum utan vare sig krom runt rutorna eller silverrails, eller äldre kinetic som inte ens är nerlackade. Detta kombinerat med vintersulor på plåtisar är ju inte speciellt upphetsande. Däremot med 17" Canicula, krom runt rutorna och silverrails blir det nåt helt annat...!!! Nu var ju dessutom denna bilen duktigt blank, och belystes av ett antal spottar och det gjorde ju inte sämre intryck direkt...!

Oavsett vad det blir kommer vi garanterat inte ångra oss färgmässigt - alla färger har sin styrka...
Ja det där med färger som är tillgängliga för Business har varierat ganska mycket över tiden. Ett tag kunde man välja och vraka bland alla färger, ett tag var det bara viss begränsning men nu sedan några veckor tillbaka har man strypt färgerna rätt ordentligt. Möjliga tillval i övrigt har ju också varierat lite, se annan tråd om detta.

När jag pratade v70 2,4 D Business med en säljare för nån vecka sedan så var följande fabrikstillval möjliga om jag minns rätt:

Momentum eller Summum, Automat, Nyckelavstängd airbag, tidur till värmare, blåtand, nivåreglering, High performance samt Herrgårdsvagnspaket och Teknikpaket.

Verkar vara lite "priskrig" på denna modell nu. 284' hos stans ena volvohandlare och den andra har nu sänkt till 283'
jag tog ju nu en "lagerbil " ... tillverkad precis i slutet av Februari -2010.

ska hämta den nästa vecka , blev som sagt oyster grå mettallic........, Buisnes med momentum paket.

MIN FRÅGA: vilka V70 II -2010 har silver-rails ??????? ,
är detta tillval? nått extraval? eller sitter det bara på summum eller liknande ?????
var och tittade på bilar som stod uppradade för export på jobbet ( Göteborgs bilhamn AB ) , samt även de som var uppställda för transport innom sverige ( transport via järnväg(/ svensk motortransport ) .
och där var det lite blandat om mna kollade på de som var nerlackade ( summum eller momentum typ )....... vissa hadde silver-rails , vissa andra hadde svarta.
vet inte om jag får silver eller svarta på min ... , därav frågan
XC90_Executive skrev:Momentum är hellackerad, kromade lister runt fönsterna och svarta rails. Summum är hellackerad, kromade lister runt fönsterna men med silvriga rails.
Om man inte aktiv väljer svarta rails

Men finns det något annat än lagerbilar nu (tänker då på 2.4D)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Har också samma problem med att det fungera[…]

AC-rem V50 1.8F -09

Hej min AC-rem håller på att gå […]

Jag lånar denna tråd lite då jag[…]

Men är problemet med låg spänning […]