Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
tror inte det är så man tänker.
"special" verktyget för att byta oljefilter är ju ett vanligt oljefilterverktyg, sånna som har varit standard för att tabort oljefilter i hundra år.

på olje filter som är monterade uppefrån så har volvo valt att göra fäste för 36 hulsa, detta utförande går inte att andvända under bilen, då ma då riskerar att köra sönder oljefilter koppen.
Användarvisningsbild
av munin
Köpte själv art:20-323 från biltema för några veckor sedan för 49,90, vidare till bilia i segeltorp för att inhandla oljefilter exakt likadant verktyg hängde så fint på väggen för 50 spänn jämnt :shock: , så nästan 300 spänn på upplandsmotor känns märkligt om det är ett likadant verktyg.
av Fred
Kanske har du köpt ett verkstadsverktyg och inte konsumentverktyget? Mitt verktyg har inte den "snygga" texten instansat på sig. Dock kan jag inte ta gift på att jag köpte det på Bilia men jag är ganska säker på att det var där.
Användarvisningsbild
av Magnus308
Det verkar vara verkstadsverktyget jag köpt då man fick någon Volvo dekal med också, Ska prova det på Söndag då det blir en tur till OK´s Förstör det själv hall.

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]