Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JE Jr
Amli skrev:
JE Jr skrev:Jag har sett en vit S80 med 19" Erakisfälgarna som finns till XC70, det var grymt snyggt! Flgarna var silver, och inte den tvåfärgade varianten.

XC60 R-Design i 20" kanske om de passar? :D
Snygga fälgar men jag skulle säga att det inte passar på en vanlig V70 när det står XC i som det brukar göra på just XC-fälgarna.

Alltså, jag tror det skulle vara asgrymt med 20" R-design:arna. Original plus liksom. Det där lilla XC-märke får man stå ut med. Sååå mkt syns det inte ändå.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Tycker faktiskt att fälgarna på den svarta ser lite för små ut, lite tysk-golf stuk, tur att det finns många olika fälgar å storlekar att välja på så man slipper ha samma! ;)

Själv har jag ju dom fulaste Volvofälgarna som finns! :wink: (Det måste det ju vara efterssom jag ser så få andra som har dom!?)
Venator Chrome för övrigt...
av DavSan
Hej igen!
Lyfter upp min tråd igen efter att jag varit lite inaktiv & förvirrad över allt vad fälgar och däck heter
men nu tror jag att jag kanske har bestämt mig.. Har vägt fördelar kontra nackdelar och det lutar nu åt
Dotz Roadster HG: http://www.gummihuset.se/Product/Produc ... 50&id=7212

Jag hoppas länken funkar och att man ser den i svart som min bil är, annars får ni ändra...
Däcken blir väl Michelin P2 alternativt continental CSC3 tror jag de heter...

Någon som vet vilka som rullar tystast?

Har vägt 19" mot 20" men har nu beslutat mig för 19... Klokt val eller skall jag ändå köra 20 när ekonomi finns?
Tänker inte kosmetiskt utan snarare ur komfortens synvinkel.

David
Volvo 940 maxxecu mini bygge

Tänker du göra en ny kabelhärva ell[…]

Ja jag kommer ju iallafall ha ut pinnarna varje d&[…]

Löste sig detta för TS genom att byta br[…]

Om det ska va en v40 och 100mil i veckan så […]