Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av antonoliver
Har provat att smörja upp.bytt klossar provat med skrikplattor ..men inte får jag tyst på bromsarna ,skriker som attans ,helst när man bromsar försiktigt ,,,vet att det är ett vanligt fel på volvo ,,hur gör ni för att få tyst .det är väl vanligast att det är bak som skriker.
Tack
Användarvisningsbild
av sebb
vart har du köpt dom då?? ja har väldigt dålig erfarenhet av biltemas skivor och beläg, har hört att dom är "mjuka" så att dom skriker hjärna...
Användarvisningsbild
av G-kraft
antonoliver skrev:Har provat att smörja upp.bytt klossar provat med skrikplattor ..men inte får jag tyst på bromsarna ,skriker som attans ,helst när man bromsar försiktigt ,,,vet att det är ett vanligt fel på volvo ,,hur gör ni för att få tyst .det är väl vanligast att det är bak som skriker.
Tack
Du har inte tänkt på att det kan vara bromsbackarna som tar i !? är det när du kör eller bara bromsar in ? framvagnen eller bak ? hade en vän som hade liknande problem på sin BMW....gjorde allt det du byte..hjälpte inte, tills verkstad på BMW såg att bromsbackarna åkte inte ner när man drog ner spaken....låg fortfarande men inte helt, låg så att det skrek när han körde och bromsade....

Är det du själv som har bytt bromsarna !? kolla så att allt är rätt monterat...
av antonoliver
Har provat med 2 olika sorters klossar ....det är ej bromsbackarna som ligger i ,,har monterat rätt tagit isär flera ggr och rengjort och kollat så all går lätt ..Det är bak som skriker när man bromsar lätt på bromsen
Användarvisningsbild
av G-kraft
antonoliver skrev:Har provat med 2 olika sorters klossar ....det är ej bromsbackarna som ligger i ,,har monterat rätt tagit isär flera ggr och rengjort och kollat så all går lätt ..Det är bak som skriker när man bromsar lätt på bromsen
Men har du kollat så att det INTE är bromsbackarna ? det kanske är den plåtskivan som är precis bakom bromsskivan som slår i när du kör,
av antonoliver
Bromsbackarna är kollade ..har mest koncentrrat mig på bromsarna bak ..ska checka av fram lite mer
av cme
Har du kollat att kolvarna går lätt. De brukar ju rosta fast på 850 och v70 -00. Annars är mitt tips att med fil grada alla kanter på beläggens stålplattor. Har hjälp mig många gånger. Man klan också slitsa belägget några millimeter djupt med ett bågfilsblad. Hjälper inte det så fräser man ner beläggtjockleken.
Magnus
AC & kylfläkt

Inte direkt plomberad, den var hel utan märke[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]

Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]