Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av G-kraft
CarMan skrev:alla S60 har sidoarbag!
jag kommer inte ihåg var SRS märket sitter. men öppnar du vänster bakdörr så finns klisterbärken på hur gammla airbagarna är & där kan du då se hur många du har (nu kommer inte din märkning att stämma!!!)
Så då är det kört med att byta !? ska kolla imorgon hur det ligger till med märkningen...vet att den finns där....men trodde inte att framsätena hade sido airbags som standard...,
av nevyn
Det är väl inga problem att byta... Se till att strömmen är bruten hela tiden och att du fått i kontakterna ordentligt innan du kopplar tillbaka batteriet igen. Det var i alla fall inga problem i min V70...
Användarvisningsbild
av _Rick_
Om du skall ha en 'dum' stol utan minnen så kommer det nog fungera direkt. en skall du ha minnen på stolen så är den CAN-ansluten och då krävs mjukvara. Och jag vet inte om det finns mjukvara för att montera in en stol som 'eftermarknad'
Användarvisningsbild
av G-kraft
alltså det är inte el stol, det är som standard manuel inställning som man gör själv när man ska byta position.
Användarvisningsbild
av G-kraft
nevyn skrev:Det är väl inga problem att byta... Se till att strömmen är bruten hela tiden och att du fått i kontakterna ordentligt innan du kopplar tillbaka batteriet igen. Det var i alla fall inga problem i min V70...
hallå nevyn

var det inga problem med ditt byte ? tog du bort -polen på batteriet och bara ´bytte rakt av utan problem ? stod det nåt på färdatan efteråt samt ladda du ner nån mjukvara efteråt hos volvo ?
Användarvisningsbild
av _Rick_
Om det är manuell stol till manuell stol så behöver du ingen mjukvara
Användarvisningsbild
av G-kraft
_Rick_ skrev:Om det är manuell stol till manuell stol så behöver du ingen mjukvara
Tackar för svaret, ska försöka hinna med bytet under helgen, så får jag återkomma med resultat.....

tackar er ALLA som har kommit in med inslag om detta ämnet...
av nevyn
G-kraft skrev:
nevyn skrev:Det är väl inga problem att byta... Se till att strömmen är bruten hela tiden och att du fått i kontakterna ordentligt innan du kopplar tillbaka batteriet igen. Det var i alla fall inga problem i min V70...
hallå nevyn

var det inga problem med ditt byte ? tog du bort -polen på batteriet och bara ´bytte rakt av utan problem ? stod det nåt på färdatan efteråt samt ladda du ner nån mjukvara efteråt hos volvo ?
Nja jag fick problem men det var för att jag inte fått i kontakten till baksätet ordentligt.. Så jag fick åka in till volvo o radera felkoder sen funkade det fint.. Ingen mjukvara. Det finns förresten ingen mjukvara till en manuell stol.
Användarvisningsbild
av G-kraft
nevyn skrev:
G-kraft skrev:
hallå nevyn

Nja jag fick problem men det var för att jag inte fått i kontakten till baksätet ordentligt.. Så jag fick åka in till volvo o radera felkoder sen funkade det fint.. Ingen mjukvara. Det finns förresten ingen mjukvara till en manuell stol.
Oki jag kommer vara extra noga...tackar för rådet..
Restaurering av ratt

Köpte den med 9000 mil på mätare[…]

Det var Bilbolaget som sa att man måste kopp[…]

Eftersom jag inte lyckats reda ut vilken av de 2 s[…]

Aha! :-) Syns inte på den bilden men tonade […]