Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Har läst mycket på forumet om XC90 och dessa problem!

Jag tänkte att jag skulle köpa en XC90 T6 som ligger i ett bra pris som min plånbok tillåter, men nu efter jag har läst mycket om XC90 så är det ju jätte mycket problem med dom och undrar nu om man vågar köpa en XC90 -03.
Bränsleförbrukningen skiter jag i men blir det många problem med el, v-låda, fyrhjulsdriften eller motorn så är det ju inte så roligt.

Tacksam för alla råd!!

Mvh

Sven-Åke
En del har varit missnöjda med hur fyrhjulsdriften fungerar på XC90 rent funktionellt. Antar att det är Haldex generation 3. Dagens generation 4 ska vara nåt helt annat. Vet dock inte när gen 4 kom exakt, men var väl först de sista åren på 00-talet.

S80 T6 med automat har haft problem med automaten som havererar. Och det är svindyrt att fixa. Kan ju vara liknande problem med XC90, T6 och automat.
Hej!
Jag tycker inte det är något att oroa sig för.
Jag har haft en i snart 20 månader utan några problem, bytte bromsskivor och klossar på den när den hadde gått 16.000 utöver den vanliga service.
Har aldrig haft några som hälst elproblem, och 4hjulsdriften är jag nöjd med , var i sälen med den för 3.e gången och jag kunde köra ut från parkeringar och starta i backar utan problem där framhjulsdrivna bilar bara spann loss och gled bakåt. så jag kan bara rekomendera den, sen är inte bränsläförbrukningen så våldsam, vi använder våran mästadels som pendlarbil och då stannar förbrukningen på ca 1.1
har du några frågor så säg till.
mvh

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]