Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus308
Hej

Ska byta motorolja och oljefilter på min Volvo S60 och tänkte köpa ett verktyg till filterburken på Mekonomen men dom visste inte vilken storlek det var till S60 och det fanns flera att välja på.
Någon som har köpt sitt verkyg på Mekonomen och har artikelnummret så jag kan be dom beställa hem ett?

Tack på förhand!
av Fred
Om du har nära till någon Bilia så kan du lika gärna köpa den där, kostar inte många tior och du vet att du får exakt rätt.
Användarvisningsbild
av Magnus308
Fred skrev:Om du har nära till någon Bilia så kan du lika gärna köpa den där, kostar inte många tior och du vet att du får exakt rätt.

Tack!

Jag har upplands motor i närheten kanske dom har också annars får jag ta en sväng till Bilia
av Fred
Varsågod! :D

Upplands motor har exakt samma grejer som Bilia så där kommer du också få rätt verktyg. Bor du i Uppsala eller i närheten av Akalla?
Användarvisningsbild
av Magnus308
Fred skrev:Varsågod! :D

Upplands motor har exakt samma grejer som Bilia så där kommer du också få rätt verktyg. Bor du i Uppsala eller i närheten av Akalla?
Det är den i Akalla som är närmast ska ta en sväng dit imorgon
av Fred
Då bor vi nog ganska nära varandra! :wink: Jag har precis flyttat till Sollentuna!
Användarvisningsbild
av Magnus308
Besökte Upplands motor idag och dom tar 290kr för ett oljefilterverktyg och det fanns inte i lager men skulle bara ta några dagar att få hem.
av Fred
Det var som...! Jag hade för mig att det kostade runt 70-80 spänn på Bilia och Upplands motor...men jag hade uppenbarligen fel...sorry! Tyvärr är det ju en jädra bil till närmaste Biltema om man bor som Magnus och jag gör... :( så det är ju inte värt resan bara för verktygets skull.

Magnus, PM:a mig så kan du få låna mitt verktyg tills du åker till Biltema nästa gång så sparar du 240 spänn!

Mvh
/Fred

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]