Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daddan
Jag har Kumho Ecsta och skulle INTE köpa dem igen. Bullrar, slits snabbare än något däck jag haft tidigare och taskigt väggrepp vid acceleration! Jag var nöjd 2 första månaderna sen har de bara varit en besvikelse.
av Larzan
Michelin är ett bra däck. Ger många mil. Dock så kostar de en slant vid inköpstillfället, men räknat på vad du får ut i mil. Så kostar det inte speciellt mycket mer än "nippondäck".
(*obs, beroende på körstil så klart)
Glatt överraskad av BF Goodrich G-Force. Gett många mil de med. Ovanligt tysta tycker jag.
Användarvisningsbild
av pang58
Jag hade Hankook 205/55-15 på min förra 940, nog de bästa däck jag haft någonsin.Bra komfort, lågt ljud och många mil...
Användarvisningsbild
av Martinmat
Kör själv med Continental sport contact 2, han dock bara köra 2 månadern på dem sedan jag köpt bilen, morgonfrosten kommer tidigt i jämtland så nordfrosten åkte på ganska tidigt :lol:
av llesrof
Daddan skrev:Jag har Kumho Ecsta och skulle INTE köpa dem igen. Bullrar, slits snabbare än något däck jag haft tidigare och taskigt väggrepp vid acceleration! Jag var nöjd 2 första månaderna sen har de bara varit en besvikelse.
Jag har dessa på min XC70 och kan hålla med om att de bullrar på tok för mycket. Fast jag hade mjuka Nokian VR tidigare. Enda anledningen till att jag hat dem är att mina fälgar levererades med dem och att det var de bästa däcken jag kunde få på dem. Greppet har jag inte haft några problem med men jag tokaccar sällan och har dessutom drivning på alla fyra hjul. Våtgreppet funkar vid vanlig körning men jag har ingen aning om hur de klarar av en paniksituation, men förmodligen kommer jag att bli besviken.
av Marbas
Har haft Hancook VR 303 (tror jag de hette) med dimension 225 45 17. Dessa var kassa - lät mycket slets snabbt och snett, vibrerade. Inte bra. Har dock haft "standard dimension" (15") Hancook tidigare och varit jätte nöjd.

Nu kör jag med Michelin Primacy HP, vilka är jättebra. Har slitit ut en runda, ska beställa likadana till sommaren.
av Bamse
Jag har en liten fråga angående däckprofil.

Vilken är den högsta profil man med säkerhet kan sätta på en 17" fälg i en V70N?
Skulle t.ex. ett 215/50 R17 snurra utan modifiering (utslagsbegränsning osv)?

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]