NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fellow
Hallo!
Tänkte höra om någon vet för det första hur innertaket sitter fast? Montera ner kupebelysning och alla handtag och sen? Ska dämpa taket så behöver släppa ner taket. Någon som vet om det går att montera ner bakrutan alternativt framrutan utan att slå sönder skiten? Skulle vilja plocka ur taket ur bilen för omklädsel.
Användarvisningsbild
av CarMan
ta bort alla paneler på stolparna, samt handtag/solskydd o sånt. sen är det löst. & går att trä ut igenom höger framdörr
Användarvisningsbild
av CarMan
jag har inte gjort det på S40, men har gjort det på S80, o då utan att ta bort stolen. men vist kan du ta ur stolen om du vill ha mer plats.

taket är inte flexibelt, det är pressad papp, så om du veckar det så kommer veckan alltid att synnas
Användarvisningsbild
av CarMan
jag har inte gjort det o jag har inte kollat i nån monteringsanvisning hr man ska göra det på just din bil. men det är den normala vägen man alltid gör på sedanbilar, så det borde vara så även på en S40 (men jag gissar som sagt)
Värme i kupén laddhybrid

Det är en T8 -22 med elvärmare

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]