Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wych
Har lessnat på de vanliga gummimattorna i kupén och tänkte införskaffa ett set tygmattor. Kan tänka mig att det är flera som kör med dessa? Vart införskaffas dessa, förutom på Volvo? (Skulle nog vilja ha svart, men volvo hade bara grå/mörgrå/beige).
Behöver alltså ej vara orginal men det skall vara bra passform så det inte ser epa ut. Helst bra pris med :lol:
Är det fördelaktigt att köra med gummimattor vintertid eller går det bra med tygmattor, tänkte på väta, mögel o dålig lukt? Funkar mattorna till v70n/s80 på s60n med?
av Larzan
Vore ju skitsnyggt med ett par svarta med guldtext "jagrullar, sveriges volvoforum"
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Vad jag har hört så tillverkas BSR mattorna av samma företag som orginalmattorna.
Vet någon om man kan ta bort BSR texten utan att sabba mattan?
av llesrof
Jag köpte mina mattor till min XC70 hos Jönköpings Bildemontering. 500 spänn gav jag och de var helt nya. Det var den lite grövre modellen till XC70 och dessutom i samma färg som min inredning.

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]