Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo855t5r
Hallå alla motor kunniga har ett JÄTTE STORT PROBLEM får ingen gnista på stiften har provat byta rotor fördelare stift kablar spole mobul kamlägesgivare grundlägesgivare huvudrelä jordat om motorn men inget händer någon som vet va det e för fel hur ska jag göra något jag glömt
av rd350
"extra" kabeln vid pluspolen? Har du dålig kontakt där får du ingen spänning till huvudrelä och styrenhet= inga felkoder. Kan vara knepigt fel innan man varit med om det första gången.
av volvo855t5r
rd350 skrev:"extra" kabeln vid pluspolen? Har du dålig kontakt där får du ingen spänning till huvudrelä och styrenhet= inga felkoder. Kan vara knepigt fel innan man varit med om det första gången.

oki va ute och putsar rent kabelskon och allt men hade lite dåligt med ström i bilen men den gick runt spaligt endå men fanns ingen tendens till att den ville starta endå men det kommer felkoder i två andra uttag men inte i a6 och a2 och vore det så att det vore dålig ström dit skulle den väl inte ge något då ???
V60(19-) Cross Country US Import

Hej Jag är lite sugen på att importer[…]

Det är för dåligt, men hoppas att […]

Trasig taklucka

Blir svårt iom att hela glasluckan och delar[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&ou[…]