Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skinnari
Hejsan, ska se om någon här kan veta vad mitt problem kan vara ;)
Har en 855 t5 automat års -95 med chip 277hk, gick ett tag jätte bra, men efter kanske ca 100 mil så börjar detta:
När jag trycker platta i matta så börjar den blöddra, precis om den har bensinstopp, eller får för lite soppa.
Och ibland helt plötsligt så går den bara på 4 cylindrar när jag startar den, men gasar till så hoppar det igång som vanligt...
Har gjort och bytt följande:
Tändstift, fördelare, rotor, tändkablar
Har även gjort rent vevhusventen för ja läst om att det kan strula till det efter ett tag.
Och har inga felkoder på något som har med detta och göra

Vore tacksam för svar, inte så roligt att åka runt så här längre då jag bara ägt bilen i ca 2 månader :(
Användarvisningsbild
av sidhabo
Kommer den upp nåt i varv innan den börjar blöddra ?
Har du några felkoder då ? Vilka i så fall .... All info kan vara till nytta. ;-//
När du låter bli plattan i botten och fått igång alla 5 cylindrar går den ok då .... vid normal körning.
Hur ofta går den dåligt vid start ? Nån skillnad kall eller varm när du startar ?
Kan ju vara ventil(er)/injektor som felar .... + massa annat :wink:
Var den chipad när du köpte den ?
av skinnari
ja, alltså trycker man halvgas så går den utan problem, men så fort man just trycker lite hårdare på gasen som den börjar blöddra och så är den alltid oavsett om den går dåligt när jag startat den :(. följer man lungt med gasen upp i varven går de utan problem.
Inga felkoder
Bilen kan bara som sagt ibland bara gå på 4a när jag startar den, kan vara när den är kall eller precis efter ja tex vart inne i affären en snabbis, händer inte så ofta, men första gången det hände va när jag skulle in på besiktingen :S Men den gick igenom besiktningen utan anmärkningar.
Jag lämnade bilen till en kompis som är duktig på att löda på chippningen, och den gick ju bra ett tag efter det.

Har förresten bytt bränslefilter mä 8)
av skinnari
hittade felet efter att bilen bara stendog efter ett gupp
slangen mellan anslutningen på bränslepumen och ner till själva pumpen i tanken... visste inte ens att det satt en slang där :S men det va ju bra att bilen stendog, lättare och felsöka :-)-)

Du köpte B6 istället för B4. Det e[…]

Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&o[…]

Nice, det där har jag tänkt att gör[…]