NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HåkanS
frippe87 skrev:Kan du länka till diskanterna du köpte? alternativ berätta vad det ska vara för fäste på diskanterna. Jag tycker mig se att dom är lite annorlunda? kanske har jag fel?
Diskanterna heter GTO18T, och du hittar dom på:
http://www.jbl.com/DE-DE/Products/Seite ... ancers_cat

Helt riktigt har de inte rätt fästen till bilen men du kan sätta fast dem i hålet bakom panelen. Själv sitter mina med dubbelhäftande tejp.
av HåkanS
Jag hämtade min Griffin iTrip idag. Har Performanceanläggningen, och det blev riktigt bra. Köpte min via komplett.se, och är helnöjd. Enda ? så här långt är att radion inte håller den inställda frekvensen, men det löser jag säkert under kvällen. Pris 504:- inkl. allt. Ganska OK, eller hur?! Klart prisvärd lösning.
av frippe87
Någon som vet om man kan använda sorts diskanter fram som bak, Om man då inte tar volvo orginal? Går det med vilka 1 tums som helst eller ser det annorlunda ut bak?
av jackoo
Man vill ju ha ljudet framifrån, Dvs bakdörrarna behöver man inte bekymmra sig om för hur ofta sitter man bak i sin egen bil?
Men skulle passagerarna i bilen inte "nöja sig med att lyssna på framsystem så kan man ju slänga dit något i bakdörran, MEN då skulle jag ställt ner volymen på dom så att man inte hör dessa när man sitter fram då dom kommer förstöra ljudbilden.

Det BRC menar är ju just att man inte ska montera högtalare i bakdörrarna utan endast köra framsystem + baslåda.

Ska man ha högtalare i bakdörrarna för passagerarna så ska man självklart ha både diskant och mellanregister!
DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]

Ett vanligt förekommande bekymmer är att[…]

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen L[…]

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]