- ons 03 mar 2010, 18:44
Jag har en spökbil, får upp lite olika meddelande, "Inga bromsar"," Motorservice erfodras", "Service växellådan". Samtidigt dör alla instrument utom tempmätaren. Bilen går ändå normalt, och jag har fina bromsar. Stänger av motorn, sen går den inte att starta igen, varvar upp, sen dör den direkt. Alla kontrolllampor lyser då också, oljetryck, laddningslampan etc. Bilen står en stund, sen startar den igen, och allt är som vanligt....
Och när jag kört en stund, så slocknar alla meddelanden också....instrumenten funkar som dom ska....
Det är väl dags att besöka Bilia för att läsa felkoder....men det finns säkert hur många som helst..
Jag har köpt ett nytt batteri, då på Bilia för säkerhets skull, men det hjälpte föga....
Jag har även kollat igenom diverse elanslutningar också, utan att hitta något misstänkt. Sådana här fel kan tydligen dyka upp vid för spänning, så jag ska mäta upp vad generatorn ger. Bilen i fråga har rullat 9400 mil. Inte särskilt långt....
Någon av er som kanske känner igen detta ??
Och när jag kört en stund, så slocknar alla meddelanden också....instrumenten funkar som dom ska....
Det är väl dags att besöka Bilia för att läsa felkoder....men det finns säkert hur många som helst..
Jag har köpt ett nytt batteri, då på Bilia för säkerhets skull, men det hjälpte föga....
Jag har även kollat igenom diverse elanslutningar också, utan att hitta något misstänkt. Sådana här fel kan tydligen dyka upp vid för spänning, så jag ska mäta upp vad generatorn ger. Bilen i fråga har rullat 9400 mil. Inte särskilt långt....
Någon av er som kanske känner igen detta ??
- By Wallner77