Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Tomasv70
Hur lång tid rekommenderas man egentligen att de ska gå mellan en omlackering och lackbehandling? Har nämligen omlackerat delar av förrardörren före jul och tänkte nu lämna in bilen för recond med lackbehadling men hört att det bör gå en lämplig tid för att lacken ska sätta sig ordentligt. Det är metallicklack och en V70-04. Någon vänlig skäl som vet något om lämplig frist?

Mvh
Tomas
Har inte varit i kontakt med den presumtiva firma än. Vill inte beställa tid än om det rekommenderas att fristen är t ex 6 månader mellan en omlackering - lackbehandling. Men grundfrågan kvarstår,- har någon kunskap om vad som anses vara lämplig frist i sammanhanget?
När jag målade om bakkofångaren på min f.d. bil så var rådet att inte vaxa den på två veckor, kan detta stämma med en lackbehandling också..? Detta var på sommaren, kan tänka mig att lacken behöver lite längre tid att "härda" i vinterförhållanden.
Tack för feedback. Kollade med Lindingö Billackering som gjorde omlackeringen och deras rekommendation var 4-6 veckor. Kan i övrigt rekommendera denna lackfirma om ni behöver hjälp, perosnlig och bra service med humana priser. Har däremot negativ erfarenhet av Kellyes billack.

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]