Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Prickbort vs. TurtleWax Nano Pre-Wash

Jag läste i Aftonbladet (tror jag) för ett tag sen där Turtles Nano Pre-Wash fick fem plus och Prickbort bara tre?

Jag trodde Prickbort var guds gåva vad gällde avfettning som bet lite? Är turtles bättre?

Det står att Turtles är lite segrinnande och satt kvar bättre.. men är bilen skitig så rinner definitivt inte Prickbort.. bort.. :|

Please help me,
Christian

Edit: Kör inte med pris kontra prestanda. Vad är bäst helt enkelt? ;-// Det handlar om så få kronor i sammanhanget så det spelar ingen roll ändå..
Användarvisningsbild
av Funk
Jag gillar Smartabs Power (heter Tar Remow i proffsortimentet) bäst...men kör även med Prickbort då och då.

/Thomas
Har länge använt Prickbort, fungerar perfekt men gillar inte att det "rinner" när man sprejat på och väntar innan tvätt.

Provade av en tillfällighet,(reapris) turtle nano prewash, och tyckte det var mycket bättre då det inte rinner av, utan är som en gel som lägger sig på bilen, lite jobbigare att spreja på dock.

För övrigt tyckte jag det blev lika rent med båda, förutom att jag slapp rinnet med Turtle. (blev så begaistrad att jag köpte 2 Turtle till dagen efter tvätt.) Båda gör rent, Turtle har tjockare konsistens.
Candypig skrev:Har länge använt Prickbort, fungerar perfekt men gillar inte att det "rinner" när man sprejat på och väntar innan tvätt.

Provade av en tillfällighet,(reapris) turtle nano prewash, och tyckte det var mycket bättre då det inte rinner av, utan är som en gel som lägger sig på bilen, lite jobbigare att spreja på dock.

För övrigt tyckte jag det blev lika rent med båda, förutom att jag slapp rinnet med Turtle. (blev så begaistrad att jag köpte 2 Turtle till dagen efter tvätt.) Båda gör rent, Turtle har tjockare konsistens.
Jag hittade faktiskt Turtles Prewash på REA :) Blir nog att prova en flarra ändå!

/Christian
Funk skrev:Jag gillar Smartabs Power (heter Tar Remow i proffsortimentet) bäst...men kör även med Prickbort då och då.

/Thomas
Det är den som luktar smörkola va..? Den är skitbra.

Jag fick en flaska Turtle vad-den-nu-hette av en kompis och tycker att den funkar rätt bra. Jag tvättar sällan mitt vrålåk men när jag väl har gjort det så har den blivit slät och len som en jungfrurumpa. Jag vet inte om jag inbillar mig, men det känns som att lacken inte blir lika "torr" (i brist på bättre ord) i lacken när jag använder Turtles nanoavfettning som med Smartabs Power. Den kanske innehåller en fjärdedels fuktighetskräm - Turtle by Dove :mrgreen:
Senast redigerad av 1 llesrof, redigerad totalt 0 gånger.
Köpte idag en dos prewash-t från Turtle. Första gången som jag fått en riktig wow-effekt av något medel. Bilen var ruggigt skitig, särskilt på förarsidan då bilen stått parkerad på en mycket trafikerad väg, med det slaskväder som vi haft i Gävle de senaste dagarna. Är ju en lite speciell konsistens på medlet, vilket jag blev lite konfunderad över till en början. Hursomhelst, väntade någon minut och spolade av - fantastiskt resultat kort och gott. Läste sedan lite på andra forum att man kan vänta upp till 10-15 minuter innan man spolar av, kanske hade resultatet blivit ännu bättre om jag hade hållt mig lite längre med att spola av. Nackdelen är väl att skiten kostar 349 kr för 5 liter, på Jula. Någon som vet något annat inköpsställe med förmånligare pris?
Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]

Den stora annons-tråden

Gissar den va för dyr att laga? Volvo V70 htt[…]

Nu tar Volvos "eminenta mjukvarutekniker &q[…]

Oftast motorcyklister som tycker det är smart[…]