- mån 15 mar 2010, 19:44
Är/ Var bilen fullservad samt fullstämplad , servad med rätt olja / volvo auktoriserad verkstad ??
Moderator: Moderatorer
Norje skrev:Ja nu blir det ny olja och filter 2 ggr om året , kör ca 2000 mil om året,,,Sten ADet tycker jag är klokt. Jag har haft taxiåkeri, och även då fast bilarna gick varma nästan hela tiden böt jag olja var 1.000 mil. Jag hade aldrig några problem med något sådant du råkat ut för med din bil. Bilarna kördes 35-38.000 mil. Av den anledningen är det extra oljebytet på min Flexifuel ingen extra kostnad för mig, jag hade ändå bytt olja var 1.000 mil. Att "snåla" in på -5 liter olja och ett filter är dumt som jag ser det.
KKR skrev:precis mitt tankesätt med ......... är alla stadsborna som eftersöker 3 000 mils intervall medmeraNorje skrev:Ja nu blir det ny olja och filter 2 ggr om året , kör ca 2000 mil om året,,,Sten ADet tycker jag är klokt. Jag har haft taxiåkeri, och även då fast bilarna gick varma nästan hela tiden böt jag olja var 1.000 mil. Jag hade aldrig några problem med något sådant du råkat ut för med din bil. Bilarna kördes 35-38.000 mil. Av den anledningen är det extra oljebytet på min Flexifuel ingen extra kostnad för mig, jag hade ändå bytt olja var 1.000 mil. Att "snåla" in på -5 liter olja och ett filter är dumt som jag ser det.