Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lorden skrev:Bilia i Segeltorp ska ha 16.329:- för kopplingdbytet inkl matr. Lägger man till 1.370:- så byter dom packboxen på utgående axeln samtidigt, kan ju vara bra att byta den i "förebyggande syfte" när dom ända har lådan nere. Någon som vet om bättre priser än så här i Stockholm??
Totalt sinnessjuka priser även om det inte är en nyhet.
Vilken OK-verkstad som helst lär väl ha betydligt bättre priser.
Användarvisningsbild
av Volvo4life
Helmia tog 12000 kronor för ett komplett byte inklusive allt material och arbete. Mycket pengar men vad ska man göra? Bara att betala då det är grymt mycket arbete enligt mig att göra själv.
Användarvisningsbild
av Volvo4life
Lorden skrev:Bilia i Segeltorp ska ha 16.329:- för kopplingdbytet inkl matr. Lägger man till 1.370:- så byter dom packboxen på utgående axeln samtidigt, kan ju vara bra att byta den i "förebyggande syfte" när dom ända har lådan nere. Någon som vet om bättre priser än så här i Stockholm??
Missade att du frågade om priser i Stockholm! Jag angav priser från Karlstad.
av krille86
jag betalde 7000kr för kopplings byte på meca på min s60 bor utanför umeå så jag vet inte hur de ser ut söder över. blir ju inga orginal delar men volvo skulle ha över 11 tusen som ni säger.
Användarvisningsbild
av Volvo4life
krille86 skrev:jag betalde 7000kr för kopplings byte på meca på min s60 bor utanför umeå så jag vet inte hur de ser ut söder över. blir ju inga orginal delar men volvo skulle ha över 11 tusen som ni säger.
Sånt där gör ont i själen att höra!
av finnepower
En koppling som låter i dragläget är oftast urtrampnings lagret som ger ifrån sig oljudet. Ingen panik med o åtgärda.

Ni som beskriver att ni har en koppling som hugger tyder på olja på lamellerna (packbox) eller dubbelmasse svänghjulet som är kass.
Användarvisningsbild
av Lorden
Min koppling tar högt upp och det kan ibland kännas som om det är tungt att lägga i växlarna och att den inte kopplar ur tillräckligt, så huggandet på min bil beror troligen på att kopplingen är slut.

Men; ursäkta en räv från den gamla tidens bilar; Jag har bara hört talas om det här med dubbelmassesvänghjul, utvecka gärna med lite detaljer så att fabror får lära sig lite om det här :D

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]