Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av noned
Besiktigade pärlan idag och fick ett par bakslag.

Lambda-värde för högt. Även läckage på avgassystemet och han sa att det ofta hänger ihop. Stämmer detta? Om inte vad skall jag göra?

Även ett länkarmslager var glapp och så slog han ner på en rostig bakskärm, men hallå när är inte det original på 400-serien???
av noned
Ska tillägga att det är en 440 GLT från 90 med B18FP motor. Färgen är röd såklart :wink: :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av vetten
Hej :) ja en del besiktningsmän är ju konstiga :( jag menar att det ska väl han skita i om bakskärmen är rostig för så länge inget är vasst och sticker ut så har ju det knappast med den säkerhet som han ska kolla på, så är det bara möjligen ett "bra att veta" Beträffande lambdavärdet och läckage så har han ju rätt till en viss del, det är ju svårt att få ett riktigt värde när det läcker eller hur! Det andra ska väl inte vara så svårfixat så på´n igen bara

Vetten
av noned
Har varit i kontakt med ett par verkstäder och dom tyckte att det var lustigt att dom gjorde avgaskollen på bilen när avgassystemet läcker.

Men men...skall lämna in bilen till en verkstad som skall fixa alla problemen till ett hyggligt pris. Sen skall besiktningen få vad dom tål :twisted: :twisted: :twisted:
Märkligt fel på torkarna

Ska villigt erkänna att jag inte har en aning[…]

Vakuumklockan rör sig inte heller

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]