- lör 13 mar 2010, 07:22
P1800 skrev:Hej, jag beställde min 2,4d med elvärmare och kupeuttag Jag menar att det är bättre för både plånbok och miljö.,Exakt!
P1800 skrev:När det är riktigt kallt, runt -20 till -30 behövs bränslevärmaren för komfortens skull .,Japp, är det varmare än -10 -15 är det inga prolem att bilen håller sig varm utan tilsatsvärmaren.
P1800 skrev:Jag tror att det är en poäng med att inte använda tillsatsvärmaren under korta sträckor eftersom den knappast hinner göra nytta på 10 minuter, Däremot lär slitaget och sotbildning vara avsevärd..,Japp. min sotade igen och dog på två år pga korta körstäckor. Detta pga att den stod på automat läget.
P1800 skrev:Ser man bilköpet på kort sikt så är det nog svårt att räkna hem extrakostnaden för elvämaren. man för ju rätt mycket diesel för 4000kr som elvärmaren lär kosta, Rent krasst är det säkert bättr ekonomi att stödladda batteriet istället för elvärme,Nä det vet jag inte, slipper man bränna slut på en värmare för 20.000 kr på två år så är ju 4000 kr en besparing.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.